Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra komplementsynth efterlyses.

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker dom gillar rysskörerna mer. 100 man stark rysk kör som AAAAAAAAAA allt vad dom kan i Kremlin. Det låter satanistiskt om nåt

fan...nästan man skulle bygga en synt som bara har Rysskör-ljud.....skitfeta baaaaaaaaahhhhhh......med medföjande Subwoofer.
Skulle sälja som smör....tror jag

Vilket jävla bra sätt o ha som intro på sin konsert.....Rysskörer.
KAN det överhuvudtaget bli mäktigare......

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-11-10 07:27

Korg Z1!
De fetaste mest uttrycksfulla körerna på den här sidan Canis Minor!
Fan jag måste ha en igen!

Lite nyfiken....men vilka Dödsmetall band är det som använder Mello körer ?

Opeth använder mycket mellotronljud.. både stråkar och körer. Symbyosis och neurosis använder iaf mellotronstråkar (jag är inte särskillt inlyssnad på dem.. men jag har för mig att även de kör med körer).. säkert ett bra gäng till med tanke på att jag inte känner till så många sådana band. Om de verkligen räknas som dödsmetall, svartmetall eller vad för typ av metall vet jag iofs inte.

Jag är ju inte alls inlyssnad på den här sortens musik, men det som slår mig varje gång jag hör nåt är att synthljuden de använder är så trista...
Finns det nåt metallband som istället för kliché-synthkörer och orchestral hit-ljud använder feta analogsynthljud?

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-11-11 13:55
Ursprungligen av android:

Jag är ju inte alls inlyssnad på den här sortens musik, men det som slår mig varje gång jag hör nåt är att synthljuden de använder är så trista...
Finns det nåt metallband som istället för kliché-synthkörer och orchestral hit-ljud använder feta analogsynthljud?

Pagans Mind

/Halvt OT - Wavestationdyrkandekeyboardnisse - Lemur Voice /Halvt OT

Ursprungligen av android:

Deep Purple och Rainbow.

Neurosis kör med riktiga syntar.
Låten Left to wander från albumet the eye of every storm inleder t.ex. med pink noise genom ms20-filter.. och ett trumsolo lååångt bort i bakgrunden till det... underbart!
Om man är ute efter typiska syntljud så är det nog lättare att hitta i nu-metal.

Som någon nämnde ex 5, den förtjänar att nämnas igen
Mer alround än en schweizisk armékniv !

AMEN!

...Och Uriah Heep!

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-11-12 15:59

Ayeron
Dream Theater
...etc...

Hmmm... eftersom det snackades om samplers med...
en kille här i stan vill sälja en Casio FZ-1 för en tusing.

Är det ett alternativ eller går det fetbort?

Not much to hang in the christmas tree. För lite minne för att den ska vara användbar i dagens läge. Du har knappast lust att skyffla disketter live.

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-11-14 09:52

...men den har några skojiga sätt att göra ljud på...

Bevaka tråden