Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kostar det pengar att använda .sit-program?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska använda min Power Book (OS X) med en Nord Modular och har då laddat hem clavias beta-version för editorn till Nord Modularen. Tyvärr kan inte jag öppna .sit-program, så jag gick in på download.com och gick vidare till Stuffit som tydligen erbjuder tjänsten att kunna använda .sit-program. Det finns nån 30-dagars gratis prenumerationstid. Men efter att den tiden gått ut verkar det komma att kosta ett gäng hundralappar.

Måste jag då prenumerara på den här tjänsten för att kunna använda editorn eller räcker det med att gå med gratis, öppna editorn, spara den i datorn och sen "avboka" prenumerationen.

Hur har ni löst det som använder Nord Modular och OS X?
Någon annan som har tips?

/Martin

Härligt! Är ju rätt koko när det handlar om datorer, försöker lära mig men jag är ju inte så lite trög...

Nu j_vlar ska här moduleras!

Hör av dig om du vill att jag kommer och städar eller diskar åt dig. Det kan jag i alla fall!

/Martin

hehe!

Citat:

Hör av dig om du vill att jag kommer och städar eller diskar åt dig. Det kan jag i alla fall

det är såna sköna onliners som gör att jag till sist kanske kvicknar till idag ändå, :kaaaka!:

Roligt M att du fått hem editorn.

Även om du packat upp med demon hade du ju inte behövt betala den här gången iaf. När .sit-filen väl är uppackad så är den ju det, spara den uppackade någonstans bara ifall din hårddisk kraschar eller ngt annat hemskt.

Jag hittade en sida, jag tror det var på clavias egen eller en länk från dem, med säkert 20 - 30 000 patchar till NordModular. Många bra och många inte så bra, men fantastiska att ha som start och ändra i om man inte gör ljuden helt från scratch.

Om du inte hittar dem så kan jag kanske skicka om du är intresserad, de är ju fria från början.

Ha det så roligt, det är ju ett otroligt instrument.

1
Bevaka tråden