Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Standardmått DJ-prylar?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-11-08 20:11

Såg en sån här luring på utförsäljning på brl.. 400pixlar

Lättviktscase som skyddar din utrustning utan att du för den skull får en massa extra kilon att släpa på.

DJ-case: Aluminium chassi. Plats för två toppmatade CD-spelare och en 6,5-tumsmixer
---------------
Hur stort är cäsêt?

Kanske kan det inrymma världens fetaste aprigg?

• Medlem
  • 2005-11-08 20:13

Ingen aning..

.....men vart får man tag i bra case till hårdsynthar?

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2005-11-08 23:36

Man bygger dem själv såklart!...

Thomann custombygger, och det blir inte ett dugg dyrare.

hbc gör BRA casar till synthar och annat, bara att skicka in måtten, och välja färg, lås, och hjul, ..dom har oftast mallar på dem vanligaste modellerna iof. typ d50, eller mpc3k, ser snyggt ut när man glider omkringmed också

http://www.hbc.se

just det ja:)

• Medlem
  • 2005-11-09 03:15

Får prova att bygga mej ett. Tänkte jag skulel ha ett till framtida gig. De bör ju rymma 3*303, 808 och gärna en 909. Funderar även på att ha ett till annat skrafs ma kan tänkas behöva. pedaler odyl.

casen går ju även att ställa på ett vanligt X-stativ så man kan ha det i "studion"

• Medlem
  • 2005-11-09 07:48

Tänk på att man skall orka flytta det också! T.ex. Prophet-5 i case är något man inte vill bära runt på... Rizzo kan intyga. Skall man bygga sig ett case av modell "likkista" så se till att det är hjul på det, åtminstone i ena kanten så att man kan köra runt det lite lättare.

För min del så funderar jag snarare på att ha några case-moduler som man sedan jackar ihop med el/midi/ljud-kablar.

1
Bevaka tråden