Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Terratec Phase 28, outputs problem

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis köpt ett Terratec Pahse 28 ljudkort och har följande problem:

jag är inte en expert på området men jag antog att man kunde använda alla 8 utgångar till vanlig uppspelning i t.ex winamp eller liknande media spelare. jag kan använda endast 1,2 som en stereo utgång för vanlig uppspelning. i cubase kan jag däremot använda de andra utgångarna genom att välja på varje kanal vilken utgång den ska skickas till.

jag vill alltså kunna aktivera de reserande 6 utgångarn för vanlig uppspelning. vill kunna ha ett par monitorer och en vanlig stereo inkopplat samtidigt.

Möjligtvis någonn här som kan vara snäll o hjälpa?

Hänger på respektive program som du redan märkt.
Koppla upp stereon på 1-2 och monitorerna till 3-4 då?

  • Medlem
  • 2005-11-11 13:49

Hänger det på programmet eller vilken drivare de använder sig av? Har liknande erfarenheter av mitt motu 828. Eller är det det att jag har missat att konfigurera upp tillräckligt med outputs någonstans?

Det hänger på programmet som eskimo sa. Det handlar mest om vilka och hur många utgångar programmerarna bestämt sig för att utnyttja. I många fall för sådana applikationer så använder man bara "defaultutgångarna" för en viss monitoruppsättning (mono, stereo, quad, 5.1 osv). De flesta ljudbiblioteken idag stödjer användning av vilka in/utgångar som helst.. helt upp till programmerarna vare sig de använder sig av core audio, directx, asio, fmod, mss eller i stort sett vilket som helst som sagt.

Ok, tack så mycket, vet ni hur man fixar en mediauppspelare som då kan spela upp i 2st olika outputs samtidigt?

Jag har för mig att jag haft någon plugg till winamp som fixar sådant.. för så kallat "dj"-bruk.

Borde definitivt finnas! Kolla in www.winamp.com och leta. Finns hur mycket som helst - i synnerhet till Winamp 5. Har förr mig att jag sett 5.1-simulatorer och grejer när jag letade senast.

1
Bevaka tråden