Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

K 2000 sample cd

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 20:52

Hej.
Jag skall snart köpa till en CD och hårddisk till min Kurz som jag älskar men tycker har lite tråkiga vågformer. Är därför på jakt efter en sjysst CD med synt och ev. Etno vågor på, gärna åt det ambienta hållet. Men nu kommer kruxet: Själva vågformen vill jag skall vara helt statisk så att jag själv kan skapa förändringarna i VAST. Alltså, jag vill inte ha några filtersvep eller arpeggion, ljudet får gärna vara processat, men jag vill göra alla förändringar i det själv. Hoppas någon hänger med på vad jag menar och kan ge något tips.
Stay Hep/ Nisse

Tjenare !
Jag har faktiskt aldrig köpt en cd till k2000, föredrar att sampla allt själv.
Om du är ute efter etno programs så har jag en drös egna, processade och velocity layrade (böjning någon?)
Annars om du inte har hört orchestral kortet så har du missat k2000´s råstyrka.

Var får man tag på korten till K2000 egentligen? Verkar überrare...

  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 21:02

Tack för tipset om orchestral, men är inte dom samplingarna lite tveksamma till elektroniska prylar? Känns svårt att få till något med en oboe... Rom korten kan köpas nya; kolla in kurzweileroupe.com för aktuellt pris ( inte billigt direkt ).
Förresten, även om man inte har samplingsoption ska man väl kunna läsa in samplingar i Kurz format, eller krävs samplern till det?
Vad säger ni förresten, ska jag ta en VX för 5.500:- eller en 2500 utan expansioner men med 96 mb minne för 7000:-?

No probbs, bara kul och veta att det är fler än jag som använder k2000
Du behöver inte samplingskortet för att ladda in samplingar i k2000, du samplar bara med kortet.
Med dagens mått mätt är väl orchestral inget speciellt att komma med, om du jämför med mjukvaror då.
Ett och annat ljud låter fortfarande otroligt realistiskt, tack vare vast motorn.
Jag själv köpte en k2000 bara för att den hade korten inbyggt, känns prisvärdare faktiskt.
En k2vx känns som ett vettigare alternativ då k2500 bara skiljer på små detaljer, mer ram, pram och möjlighet till kdfx (effektkort option) jag hade valt k2vx även om priset hade varit samma.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-12 21:28

Finemnag!
Men det blir nog en K2500, med tanke på polyfonin och framförallt antalet utgångar. Precis som du drdreas, så älskar jag min k2000 på ett nästan nördigt vis, allt tack vare VAST. Jag hade en JD-800 innan jag skaffade Kurzen, som jag tyckte var rätt grym, men kurtan slår den på alla fingrar. Synd bara att man inte kan temposynka LFO:erna. Jösses vad kul det hade kunnat bli...

1
Bevaka tråden