Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nåt är galet!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-12 19:58

Har fortfarande strul med mina grejor.

Har nu bytt i princip allt i datorn. Kör med senaste drivisarna till allt, senaste BIOS etc etc.

HÄR låter det. (låter som svag dist i bakgrunden)
Nån som har någon idé?

Verkligen jätteless på allt strul nu.

/Mein

Lider med dig. Den sortens fel är olidliga.
Kör du analogt ljud genom ljudkortet i den snutten, eller är det streamat från mjukvara direkt till HDD? Det låter ju onekligen lite som en felande A/D eller osynkad wordclock.

  • Medlem
  • 2005-11-13 09:59

Allt ljud är från en standardinställd medföljande plugg i Cubase. Jag kör 7 spår med rappakalja och har sedan kört en export till wav.

Om jag håller ner 8 toner samtidigt så låter det oftast bra men 10-12 eller mer så kommer skrapet på en gång. Har testat med olika pluggar och fått samma resultat.
När man lyssnar direkt i Cubase så låter det påtagligt värre.

Mitt redan superkorta tålamod är kraftigt sargat av allt detta. Håll koll på säljestråden inom kort.

/Mein

Hmmm, låter ju som hårdvarufel, fast du bytt allt. Är du helt helt säker på att minnena och processorn mår bra, samt att dom är 100% kompatibla med varandera och moderkortet och ljudhanteringsprogram?
Jag förmodar du har provat allt, inklusive att ha en färsk nyinstallation på en lågformaterad HD, tagit ur allt som inte behövs i burken för att köra ljud, eventuellt även lämnat ljudkortet därhän och försökt streama ljud till hårddisken?
Inga dipswitchar på ditt moderkort som kan/ska ändras?
Senaste biosversion?
Nätdelen frisk?

Ja, jag bara babblar, men ibland kan ett fel stå mitt framför en och hånskratta. Har varit med om det själv.

  • Medlem
  • 2005-11-13 18:38

Hehe, ja du. Det jag har kvar att testa är liten lermodell av datorn med nålar i och nynna på västkaribiska sånger baklänges.

Allt är bytt utom CPU, allt jag kan komma på och kollat upp är testat. Börjar närma mig 80 timmar allt som allt med skiten. Väldigt nära att låna hem ett Fireface och testa...

/Mein

Om det är en AMD kanske den har varit för varm en gång och nu inte klockar exakt som det är tänkt? Det finns nåt program som varmkör grejerna på moderkortet till den milda grad att dom fallerar, fast helst ska dom hålla, minns inte vad det hette nu...

  • Medlem
  • 2005-11-13 20:37

Nä, AMD vågar jag inte mig på. Hade AMD för ett gäng år sen och den funkade lite när den hade lust. Iofs så lär det vara 100% skillnad nu för tiden.

Nu har jag Intel, Sproilans moderbord och 1 Kg Zalman som kyler proppen.

Har hittat en lirare med liknande problem på ett annat forum. Ska se om det leder till lösning av problemet.

Alltid tacksam för input!!

/Mein

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-14 11:16

Sälj den. Köp dig ett äpple, låt mig lära dig trixen och glöm strulet.

  • Medlem
  • 2005-11-14 13:49

Haha! PF, du anar inte hur nära det är

/Mein

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-14 16:14

Ja, du måste ju komma igång och skapa liksom...

  • Medlem
  • 2005-11-14 21:01

Well, har faktiskt kommit en stor sak på spåren. Det kan vara hela upplösningen på 5 veckors problem.

/Mein

Har man sagt A... Jag vill också veta!

1
Bevaka tråden