Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bi filmer

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen...

en handfull filmer med Gaby Stenbergs Bi-mellotron band...

http://www.roth-handle.nu/instruments/replay_mellotron400_563.htm

Passade även på att lägga upp lite nya GX-1 ljud från den översta manualen...

http://www.roth-handle.nu/instruments/synths_gx1.htm

Jag tror att det börjar bli dags för ett öppet hus i studion med nån mustig soppa och lite lådor...

Chamberlin Rhythmaten är uppe och rullar....igen...Vi får se hur långt det håller...

• Medlem
  • Skövde
  • 2005-11-17 04:01

jävligt sköna ljud från gx-1'an. Bi-mellotronen var också rätt rolig faktiskt.

• Medlem
  • International user
  • 2005-11-17 06:55

Härligt! GX-1:an låter underbart!

vilken power!

Haha! Helt underbara ljud från Bi-mellotronen. Låter väldigt mellotroniga dessutom.

Jag har en film där jag trycker underarmarna i klaviaturet för att skapa en svärm effekt och sedan pitchar ner det hela...Hemskt obehagligt ljud...Jag ska se om jag kan få upp den också.

Det underliga är att jag tror att dom faktiskt kan vara användbara. Antingen det eller så har jag just förkortat min musik karriär med sisådär 3-4 år...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-17 12:41

Nice, balla ljud.. Men vad sägs om att lägga upp ljudsnuttar i högre kvalité så att man verkligen kan njuta av härligheten?

Jag har haft nån slags idé om att filmbitarna alltid skulle ha en anknytning till ett band eller någon musik som spelats in med ljuden. Det har jag ju uppenbarligen frångått eftersom dom här ljuden är en smula extrema och kan bli lite svåra att smyga in i en vanlig produktion (bina alltså).

Jag har fått lite förfrågningar om att lägga upp Chamberlin Rhythmate looparna men jag tycker att det finns lite trist feeling med att ha samplingar och så ute på drift. Ibland när jag spelat in med band så smiter man iväg och hämtar kaffe och hör i bakgrunden hur dom går upp för Orchestron klaviaturet ton for ton. " om dom skulle behöva reparera nåt...". Alla tänker ju inte så. Men det är trist när det händer.

Som sagt...Kanske börjar bli dags för ett öppet hus så folk får känna på Maskinerna. Det säger trots allt mest att spela själv på en Optigan, GX-1 eller en Stylophone. Man förstår lite mer...

Jag fick en väldigt konstig bild uppmålad i hjärnan när jag läste "Bi-filmer". Som tur är var det bara min fantasi som skenade iväg lite..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-18 01:02

Problemet med öppet hus skulle väl vara att folket skulle dreggla sönder maskinerna.. Det skulle jag iaf Men jag skulle gärna komma! Får väl se till att ha haklapp eller något med mig.

1
Bevaka tråden