Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa Workstation?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-11-17 15:29

Vilken är den bästa Workstation som finns och varför?

Själv tycker jag att Roland Fantom-S och Fantom X är de bästa pga att de är otroligt lättjobbade, sequensern är helt otroligt enkel att använda.

Ljudkvaliteten är helt i klass med de andra märkena och efx delen är flexibel.

Hade Yamaha Motif varit enkel att använda och haft en större display hade jag nog valt den, men jag tycker att den är helt omöjligt krånglig gällande sequencern.
Editera ljuden är inte heller så lätt som Rolands Workstations.

Kom igen Yamaha! det går att göra bättre!

Korg Triton är någonstans mitt i mellan Roland och Yamaha, ganska enkel att använd men filterdelen (ganska klena och begränsade filter, här leder Yamaha enl mig)gör att den inte riktigt hänger med Roland och Yamaha.
Kanske nästa workstation från Korg blir bättre på denna punkt, annars så är Triton en arbetshäst som räcker långt.

Någon som har andra åsikter? :eek:

Korg Oasys har inte klena filter.. det kan jag lova

Någon här som har testat alesis fusion ännu?

Denna kombination hade nog varit en trevlig workstation:
http://www.soundsonline.com/sophtml/details.phtml?sku=M-REC01

Edit: Erbjudandet gäller visst inte längre.

This month, you can purchase a special EASTWEST RECEPTOR HARDWARE VST PLUG-IN PLAYER which takes a standard Muse Research RECEPTOR and super-charges it with 5 times more RAM (1.256 GB RAM instead of 256 MB) and 4 times more disk space (160 GB hard drive instead of 40 GB).
ALSO INCLUDED!!
The EASTWEST RECEPTOR also includes QUANTUM LEAP COLOSSUS, which includes 160 expressive 'real' instruments, that are light years ahead of any keyboard workstation in terms of quality and quantity, for just $1999!! (that?s a $3199 value and a savings of $1200!!)

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-11-17 16:04

J-vlar, vilket erbjudande...

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-11-17 16:24

Motifens seqe är dunderenkel att använda, det är nog det jag kommer att sakna mest med den, det & trummljuden...

• Medlem
  • 2005-11-17 18:26

Zwopper!

Har du testat Roland Fantom-S sequencer eller Korg Triton?

De är mycket enklare att använda och att plocka ihop en Multi för användning i seq.

Jag har haft alla tre syntharna och Roland vinner i allt gällande lättanvänd men Yamaha Motif:s filterdel är oöverträffad och KorgTriton vinner lätt EFX flexibilitet och display.

Det optimala vore Fantoms menyer i en Motif med Tritons display!!!! :eek:

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2005-11-17 18:43

Yupp testat, did not like!
I Motif väljer man samplingar, loopar, multis, singelprogram, phrases & blandar vilt till varje seqespår - suits me better!

1
Bevaka tråden