Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vågar jag köpa Tascam Fw-1884?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har efter 2 månaders vaggande mellan olika produkter kommit fram till en lösning som jag är mycket nöjd med.
Jag kollade upp produkten på thomann men fann inte den 8kanaliga tilläggsenheten (FE-8) så jag mailade thomann och fick svaret att tascam slutat tillverka denna enhet. Jag hittar inte FE-8 enheten på annat ställe heller. Allt faller iockmed den enheten. Jag behöver 16 reglar.
Med lite slit kan jag säkert hitta FE-8an (dock till dyrare pris) men den riktiga frågan är! Vågar jag köpa nu?
Ser en bild framför mig hur tascam slår på trumman och kommer med en ännu bättre produkt (mer kanaler och bättre preampar) månaden efter att jag spenderat mina slantar den utgångna FW-1884an.
Är det någon av er som har koll på hur tascam funkar eller hur andra företag brukar göra när dom slutat tillverka en viss produkt?

/ Karl Johan

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-25 11:27

http://www.google.se/search?hl=sv&q=tascam+fw+1884+review&meta=

Nya prylar kommer alltid. Hittar du till bra pris så är det säkert inget dåligt köp. Men har ingen personlig erfarenhet av denna. Tascams blå USB-audio/midi-burk har jag använt en del, den hade tyvärr ibland lite tvivelaktiga drivrutiner. Behöver dock inte innebära att samma gäller för denna FW-enhet.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-11-25 11:29

Tascam släppte 1082 efter 1884 och den ska vara billigare. Kanske köpa å testa? Jag har dock ingen erfarenhet av Tascam kontrollers.

Jag tror jag gör så att jag väntar till mässan som är i januari. Dom kanske tillkänna ger något nytt då. Om inte får det bli denna FW1884 eller så får det bli något annat. Men det tar jag då. Tack för all hjälp. Kanske hittar någon annan kontroll/ljudkort också, vem vet

Enligt tascams kontakt i sverige håller dom inte på med någon ny maskin så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-29 10:52

En så'n kille vet aldrig sånt. Han får reda på det kanske veckan innan resten av världen.

Jo. Brukar ju vara så. Och han vill bara få sålt gammal skåpmat om nytt är på väg så det är ju inte direkt att lita på inte.
Är det någon som har koll på musik mässor. Brukar det inte vara någon stor mässa i typ Paris eller nått varje Januari? Man kanske skulle vänta på den isåfall och se ifall dom tillkännager något?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-29 15:37

NAMM är i januari tror jag. USA.

Ok! Jag väntar tills januari månad så får jag ta beslut då.

1
Bevaka tråden