Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac träff i Stockholm??

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på om vi kunde ta och träffas någon dag (alla som vill) på något lämpligt ställe i Tjockhult. Jag jobbar ganska centralt och har fått uppfattningen att vi är ganska många som sitter i närheten av varandra?! Jag menar inte att vi skall spela Bingolotto eller något sådant, men kanske ha någon träff eller möte? Är det någon mer än jag som tycker att det skulle kunna vara trevligt?

MVH mattias

[ 18-10-2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Nä, nu blir jag riktigt avis

Typiskt att man ska behöva sitta ensam här i München...

Det är en bra idé som säkert skulle kunna ordnas hyggligt enkelt. Jag har märkt att 99mac samlar folk ifrån hela landet med olika bakgrund vilket skulle göra ett möte väldigt intressant!

Några förslag på aktiviteter vid en träff?

- Ren ölhävning eller ska man försöka ordna något mer?

Något tillsammans med Apple vore ju klart intressant.

Sen är ju frågan om Apple vill beblanda sig med oss, deras leverne..

Det låter kul!

har oxå tänkt mycket på att ordna något...
Vi får prata mer om det tycker jag!

Låter kul, jag är på!
Säg till mig när allt är färdigplanerat!

• Oregistrerad
  • 2001-10-17 14:46

Låter som en kul ide´ Det vore kul om det gick att ordna någon föreläsning, demo eller dylikt i anslutning. (då har man garanterat något att prata om)

Jag tror inte man ska göra detta för avancerat - då blir det inte av tror jag.

Vad sägs om att bjuda in två återförsäljare som tar med sig alla dom nya burkarna (Powerbook G4 och Power Macintosh G4 med dual)? Kanske något mer - men ändå på ganska enkel nivå.

Sedan bra priser på öl och kanske en sponsrad buffé med något godis.

Vad tror ni?

Helt rätt. Enkelt, varsomhelst, närsomhelst, en liten träff bara...

/M

• Oregistrerad
  • 2001-10-17 17:57

Varför inte ses på (eller ännu hellre efter) Münchenbryggeriet den 30 Oktober?
/Micke Seid

LAN PARTY!

Det var ju uppe för ett tag sedan om Jobs Keynote i januari på storskärm på nån bio. Försvann den idén helt?

Anders

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Det är en bra idé som säkert skulle kunna ordnas hyggligt enkelt. Jag har märkt att 99mac samlar folk ifrån hela landet med olika bakgrund vilket skulle göra ett möte väldigt intressant!

Några förslag på aktiviteter vid en träff?

- Ren ölhävning eller ska man försöka ordna något mer?

Borde räcka med ölhävning

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2001-10-18 07:03

Låter väldigt intressant. Säg bara till var, när och hur. Så skall jag försöka komma. : )

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-10-22 09:06

Jag och en kompis hyrde lasergame på Surbrunnsgatan och släpade dit ett gäng kompisar, halvkompisar och kollegor. 20 minuter där man springer omkring som i ett dataspel (jag spelar iofs aldrig dataspel) med den skillnaden att man rör på kroppen. Sen gick vi och drack öl. Man måste ju fylla på den energi som förbränns...
Kul och enkelt.

1
Bevaka tråden