Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kameror

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-08 16:51

På Apples svenska iPhoto-sida finns en länk för att se vilka kameror som är kompatibla. Problemet är, vilket min bror uppmärksammade, att kamerornas modellbeteckningar inte är samma i USA som i Sverige (Europa?).

Borde inte Apple Sverige kunna lägga upp en sida med "riktiga" beteckningar? Det skapar trotts allt en viss förändring.

[ 08 Juni 2002, 16:52: Meddelandet ändrat av: plast ]

Jag trodde alla USB kameror fungerade i den bemärkelsen att när du ansluter kameran till datorn via USB så börjar iphoto importera automatiskt ( eller hur man har ställt in det ).

Jag har en usb-adapter som jag stoppar in ettt minneskort ifrån videokameran i. Det fungerar kanonbra med iphoto.

Men du har ju rätt i att dom borde "översätta" modellbeteckningarna på den svenska sidan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-09 11:55

Jag har ännu inte träffat på någon kamera som inte fungerar ihop med t.ex. iPhoto eller direktimport i Photoshop... Däremot är det ju många kameror på marknaden där det följer med "egen" programvara för bildredigering, vilket oftast är helt onödigt i Mac-miljö.

Att modellbeteckningarna skiljer sig mellan USA och Europa är ett gammalt välkänt fenomen som har funnits sedan tidigt 70-tal. Detta gäller även de flesta produkter från Asien. Där är det dock vanligare att man säljer en vara under helt annat produktnamn (eller "anonymt "- utan företagsbeteckning, enbart med modellnummer...).

Men vi är alltmer påväg in i en värld där produkterna blir mer globala och kompatibla med varandra. Det är en utdragen process som får ta sin tid.

:rolleyes:

1
Bevaka tråden