Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fade osv.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hmm. Hur gör man för att fadea ett audiospår i logic utan att "processa" det så att säga. Typ dra i den blåa pluppen a la cubase?

  • Medlem
  • 2005-12-06 10:02

Använd fade verktyget. Det ser ut som en fyrkant med en sån här i: < (har jag för mig)

Ligger i samma verktygslåda som saxen, pilen på undre raden. Bara välja detta och sen dra över den delen av spåret du vill fadea.

Sitter inte vid Logic-datorn just nu, annars kunde jag ta en skärmdump på exakt hur det ser ut

Shit, det var ju hur enkelt som helst ju. Hade aldrig funderat över att använda det verktyget som nåt annat än crossfade. Tack som fan.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-08 10:25

Men hur tar man bort en fade / crossfade som redan är lagd?

  • Medlem
  • 2005-12-08 13:46

Det finns en liten inställningsgrej på samma "palett" som verktygen fast ovanför, där kan du bara ställa in typ 0 i värde så försvinner faden, du kan också justera faden med samma grej. Ursäkta men jag kommer ALDRIG ihåg vad dessa paletter egentligen bör kallas, men kika uppe till vänster

Tror också det finns ett snabbkommando för att ta bort faden men har det inte i huvudet.

1
Bevaka tråden