Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gissa synten del 400

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

blä vilket slösande av tid men ändå kul att begränsa sig till en enda synt och knåpa ihop loopar.

Synten i fråga är en av mina favoriter, filen består av ett gäng loopar, några långa och några korta. Alla ljud är gjorda med en och samma synt, 'torrt' inspelat. Låter lite BoC/TLS-inspirerat på sina håll men det kan inte hjälpas när man sitter framför en synt som inbjuder till såna ljud

länk till ljud -> GISSA

Har ingen aning om vad det är för synth, men gött låter det hur som helst.

Men jag drar väl till med en gissning iallafall...det låter ju lite FM i början så kanske en Yamaha DX någonting?

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-08 11:40

Jag har ingen aning heller. Den enda gissningen jag vågar mig på är Motorola DSP och det är ju lite väl vagt kanske. Får väl bestämma mig - Nord Modular. Håller med toandfro om att trummorna i början låter FM-syntes.

Snygga ljud!

Bra gissningar eftersom fm-ljud och Nord Modular hör till favoriterna, det skiner igenom vilken synt jag än sätter mig med men är tyvärr fel. Jag hatar 'gissa synt'-trådar, inte meningen att skapa den, det bara blev så

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-08 11:57

Då gissar jag på Elektron Monomachine, och sen ger jag upp!

Hör det inte till traditionerna att någon måste gissa på Subtraktor/Reason i såna här trådar? Digitalt är det iallafall.

Är det inte Subtraktor så gissar jag på Tyskland eller Sverige, närmare bestämt Clavia (Nord Lead då eftersom Modularen redan var nämnd) eller Waldorf.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-08 12:54

Sköna loopar måste jag säga. Jag tror nog att min DX-200 kan göra såna här ljud, den har dessutom lite trumljud, men FM var det tydligen inte.
Jag skulle nog chansa på nån VA med lite avancerade modulationsmöjligheter men jag har inte så mycket erfarenhet av dem så jag kan inte mer än gissa på några: nord lead, ms-2000, ion?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-08 12:55

Jag är så ball att jag säger Virus.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-08 12:58

Då slår jag till på en orange Waldorf XT.

jag är en traditionell subtractorgissare, kände mig därför tvungen att ratta lite Subtractor

Gratulerar FM

Jag gillar den synten, så enkelt uppbyggd men har några fiffiga funktioner som gör den grymt bra jämfört med andra "vanliga" 2osc-syntar. Folk tjatar om audiospår i Reason när den enda vettiga önskningen är subtractor som vsti. Vet inte om mina ljudexempel visar något speciellt förutom att jag gillar blipp ala TLS och att jag är en monofon kille. Encore får ett plus i kanten för gissningen på monomachine, jag drömde om en sån när jag knypplade looparna. Jag har aldrig testat en MM men kan tänka mig att den skulle passa perfekt i mina öron.

1
Bevaka tråden