Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klaver på Roland D-5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Roland D10/20 får ofta lovord för sin sköna klaviatur. Är det samma klaviatur på en Roland D-5? Kompisen och kollegan är på jakt efter något billigt att koppla in till datorn för att kunna spela lite piano. Jag har kollat efter MIDI-klaviaturer men det är svårt att hitta något billigt med 5 oktaver. Nöjer man sig med 4 oktaver kan kan bära hem ett nytt klaver för under tusenlappen. Då kom jag att tänka på Roland D-serien. Vi snakcar alltså om grejer för max 1500:-

• Medlem
  • 2005-12-09 09:17

Det är samma klaviatur på D5 som på D10 och av en händelse har jag en D5 till salu. Kan till och med leverera den till Jkpg under nästa vecka då jag ändå ska dit för att handla julklappar. Låter det intressant?

Jag snackade med honom precis och han vill avvakta lite. Vi håller på att planerainköp av julesprit här på jobbet så det är ingen panik. Men om erbjudandet står kvar så är det inte omöjligt. Du kanske kan PM:a ditt prisförslag så skall jag framföra det.

• Medlem
  • 2005-12-09 12:06

PM på väg!

Tar också gärna ett prisförslag om du kan dumpa den i närheten av Gbg...

Jag har en Roland D10 till salu om det kan vara intressant?

1
Bevaka tråden