Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utbytesklaviatur till Korg Karma?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-12 18:29

Hej!
Jag har en litet udda fråga... vet någon vad det sitter för klaviatur i en Korg Karma?
Jag tycker det känns litet plastigt, och aftertouch på den är nästan obrukbar (ketchupeffekt - först händer inget, sedan händer inget, och så kommer all
aftertouch på en gång!) och hysterisk. Jag skulle vilja öppna maskinen och
byta ut klaviaturet. Är det någon som har gjort något liknande, eller någon som
hört talas om någon som gjort detta, eller i sista hand känner till något företag som
utför dylika modifieringar av bl.a. Korg Karma, så skulle jag bli väldigt glad. Karma är
nämligen i övrigt en riktigt skoj sak och en favorit i min rigg.

/=j

Jam säljer ett utbyteskit för 399:-, som ger din Karma vägda tangenter, en aftertouch som Du själv ställer in via usb.

• Medlem
  • 2005-12-13 09:53
Ursprungligen av Black G:

Jam säljer ett utbyteskit för 399:-, som ger din Karma vägda tangenter, en aftertouch som Du själv ställer in via usb.

Hjärtligt tack för detta tips! Har kontaktat Jam (hittade inte produkten via deras hemsida), så nu återstår att se huruvida kittet är bättre än originalet. Aftertouch-mässigt kan det nästan inte bli sämre än nu...

/=j

• Medlem
  • 2005-12-13 13:43
Ursprungligen av Black G:

Skoj med seriösa medmänniskor.
Hoppas du fick dig det goda skratt du ville ha - det bjuder jag på.

/=j

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-12 19:34

Hehe. Men du kan ju annars försöka sälja lite Karma (funkar nog i Indien)... erm. Sälja din Karma. Det låter sjukt. Sälja din röda. Ah. Och köpa en Triton i stället, med Karma-kitet. Triton-serien har underbart klaviatur. T om modeller med vägda tangenter om så önskas. Eller vinn på Lotto och köp en Oasys.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-13 09:54

DOH!

Eh... var det ett skämt? Jag gick också på det eftersom det faktiskt inte är helt otroligt. Ett skämt blir sällan kul när det man skämtar om faktiskt är troligt. Detta var på samma nivå som när en kollega sa till mig "du skall ringa till Bengan, han har sökt dig". När jag ringde upp Bengan förklarade han att han inte alls sökt mig. Två kollegor såg väldigt roade ut. Till saken hör att mitt jobb består i att bli uppring av folk eftersom jag jobbar med IT-support, och då och då händer att Bengan vill ha tag i mig. Jag har fortfarande inte förstått poängen med skämtet, men de två kollegorna tyckte att det var skitskoj. Ja ja, det säger väl mer om dem än något annat. :rolleyes:

Ursprungligen av Real Parakeet:

Eh... var det ett skämt? Jag gick också på det eftersom det faktiskt inte är helt otroligt. Ett skämt blir sällan kul när det man skämtar om faktiskt är troligt.

Borde kanske lagt till en smiley i mitt inlägg, men jag tyckte det var roligare utan.

• Medlem
  • 2005-12-13 19:54

Skämt och ironi på nätet må vara hur tydligt för en själv, men för andra så blir det lätt missuppfattat tyvärr. Var tydlig med att det är skämt/ironi istället, enklare så.

• Oregistrerad
  • 2005-12-13 20:59

Det är nog graden av tolerans och hur "om sig kring sig" man är...

Jag tyckte det var roligt... redan från början...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-15 11:36

Jag ser inte syftet med att ha roligt på andras bekostnad.

1
Bevaka tråden