Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för smarta performancelösningar

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som känner till något smart program för att göra performance-inställningar för live-bruk till hårdvaru- och mjukvarusynthar kombinerat?

Jag spelar i band och har hittills använt mina hårdvarusynthar till det. Nu har jag dock tänkt att använda även min bärbara dator med mjukvarusynthar.

Min tanke är att koppla in hårdvarusyntharna till datorn via ljudkortet (både ljud och midi).

Från datorn vill jag sedan kunna styra allting och lägga upp kompletta ljudinställningar för varje låt som jag sedan kallar fram med en knapptryckning eller ett klick. Ljudbyten, av/på med olika instrument, volym, effekter etc, allt vill jag kunna ladda upp färdigt - precis som en "performance"inställning i många workstation eller liknande synthar.

Det enda sättet jag hittills kommit på är att ladda en sång i exempelvis Cubase och lägga ljudbyten successivt några takter in i en "song" och hoppa dit efterhand. Det känns dock som en vansinnigt opraktisk lösning.

Hur gör ni andra när ni spelar live med både hård- och mjukvarusynthar?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-14 13:31

kolla på energyXT. www.xt-hq.com

file mapper kan göra det du vill.

Ok, tack för tipset. Jag ska ladda hem och testa! Det var inte särskilt dyrt i alla fall, under 400 spänn.

1
Bevaka tråden