Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MS-20 favoritpatchar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-12-15 01:01

Efter ett mycket lyckat 1 år långt studio-besök i Hearin' Aid-studion har min kära MS-20:a återvänt. Åh lycka! Genast patchas allt igenom den och det vrids hejdlöst. Min fråga till den samlade kunskapen: Vad har ni för favorit-MS-20-patchar? Kan ju säkert även vara intressant för alla som kör MS-20 via Legacy Collection och inte haft tjugomassvis me år på sig att koppla. Börjar med min absoluta enklaste technofavvis:

Mixerbord -> SIGNAL IN
Mixerbord -> EXT SIGNAL IN
TRIG OUT -> TRIG IN
SIGNAL OUT -> Mixerbord

• Medlem
  • 2005-12-15 01:05

Bra initsiativ. Ska se om jag hittar någon favorit.

Minns inte så noga men olika rundgångspatchar var väl det som fick mig att må bra med ms20´n.

Nu var det ett tag sedan jag hade MS-20, men jag tyckte det var asläckert när man kopplade in en mic och nynnade så spelade oscillatorerna samma melodi. Sedan de feta baskaggarna man kunde få om man vred upp resonsnsen till max och vred ner filtret till min och gjorde en kort baskaggeaktig volymenvelope. Önskar att jag hade en sån sampling till min LM4 trummjukis.

• Medlem
  • 2005-12-15 01:19

Du får önska dej en kagge i julklapp? Kanske någopn är snäll nog?

Ursprungligen av Dalleponken:

Nu var det ett tag sedan jag hade MS-20, men jag tyckte det var asläckert när man kopplade in en mic och nynnade så spelade oscillatorerna samma melodi. Sedan de feta baskaggarna man kunde få om man vred upp resonsnsen till max och vred ner filtret till min och gjorde en kort baskaggeaktig volymenvelope. Önskar att jag hade en sån sampling till min LM4 trummjukis.

Japp, får jag en bra samplad MS-20 kagge ska jag göra en fin låt och tillägna donatorn!

jag gillar när filtret står o flimrar på gränsen till o spricka

gillar allt annat också förutom den lite sunkiga envelopen. en fantastiskt rolig o uppfinningsvänlig synt

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2005-12-15 09:32

Pink noise till EXT IN. Ratta upp gainen till dist och mata in signalen igen i kedjan.
Med lite lagom envelope på HPF har man riktigt grym elektrisk åska.
Fin synth det där. Jag var korkad nog att sälja min för många år sedan tyvärr.

Håller med DR Ripa att filterna är coola. Alla synthar borde ha högpassfilter!

Måste bara få sagt att Hearin Aids skiva The Boom Lucy är det fetast på länge!

1
Bevaka tråden