Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Waldorf Q Priser ?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-15 12:11

Vad ska man betala för en Q key / rack ?

L -

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-15 12:13

Är musikbörsen i Göteborgs pris på 12.500:- för ett demoex ett schysst pris ?

:kaaaka!:

L

Har sett en på Musikbörsen i Malmö för ca9000 kr (Key) kommer inte ihåg exakt pris men det var nog två månader sen..

:eek:
Såldes o köptes inte en Q kbd här på forumet för typ 6000kr för ett tag sedan...?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-15 12:47

Jo, jag köpte Lasselus Q för 6000kr Finfin var den också.. Lär knappast sälja den i första taget om ni tror det, kan dock byta den mot en Andromeda med lite pengar mellan

Fantasipriser på Börsen alltså, bjud 6000 och hänvisa till Gangs of 99

Runt 8 för en key är väl rimligt. 6 är billigt.

Racket borde hamna nånstans runt 4.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-12-15 13:12

MBs pris är groteskt högt...7-8000:- för en kb, 4-5000:- för ett rack är mer rimligt...själv sålde jag medvetet billigt...:)

Gav 10500:- för min på Jam för 1.5 år sen, så 12500:- är helt uppåt väggarna. Jag bjöd dessutom på den dom har i Gbg i samma veva, så den har stått där ett bra tag...

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-15 20:40

Den i Malmö var såld, ska ringa och skambjuda på Göteborgs-kun.......

• Oregistrerad
  • 2005-12-16 11:02
Ursprungligen av Peter H:

Gav 10500:- för min på Jam för 1.5 år sen, så 12500:- är helt uppåt väggarna. Jag bjöd dessutom på den dom har i Gbg i samma veva, så den har stått där ett bra tag...

Visst är Musikbörsen ofta omotiverat dyra på begagnat? Tycker att man ibland hittar t.ex K2000 för allt mellan 5 och 9 lax.

Absolut. Kul nu när dom skulle ha rea på begagnat. Priserna var ändå helt uppåt väggarna. I synnerhet gamla samplers har dom en väldig tilltro till...

Men, men, vill man inte köpa privat så får man väl vara beredd att punga ut litet extra...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-15 23:58
Ursprungligen av lasselu:

MBs pris är groteskt högt...7-8000:- för en kb, 4-5000:- för ett rack är mer rimligt...själv sålde jag medvetet billigt...:)

Och jag blev inte mindre glad för det! Tack igen förresten

Jag gav 3700:- för min Q Rack. Dock är den inte till salu längre eftersom jag börjat gilla den rätt hårt. Runt 4000:- är ett bra pris för en Q Rack.

En polare skulle sälja en key för 5 - 6000 för ett par tre veckor sedan, kan kolla upp om han har den kvar.

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-16 01:17
Ursprungligen av Bionik:

En polare skulle sälja en key
för 5 - 6000 för ett par

tre veckor sedan, kan kolla upp om han har den kvar.

Kanon ! Do it....... och maila mig..

L

Musikbörsen kan vara prutbara. De begärde 6800:- för min Microwave XT. Jag bjöd dem 5000:- plus frakt. Det gick de med på och glömde i upphetsningen ta betalt för frakten.

Fitzpatrick (som var svensk agent för Waldorf) sålde ut de sista "nya" exen så butikerna kunde ta 10.900:- för dom vad jag kommer ihåg. Dessa exemplar hade varit uppackade på olika mässor etc, men var i nyskick och levererades med full garanti.

Aha,
det var Peter som köpte vårt ex. Kul.

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-16 16:00

Kollade med Fitzpatrick men det fanns ingen Q kvar. Sätter mitt hopp till Bioniks polare då......

L

• Oregistrerad
  • 2005-12-16 20:47

Eftersom de inte tillverkas längre så tror jag att de på sikt kommer att bli eftertraktade, särskilt som man kan höra dem då och då i musik som spelas på radio etc.

Jag håller kvar i mitt Q-rack, även om det egentligen är en maskin som är lite för avancerad för att jag ska kunna dra nytta av alla funktioner. Det blir mest att jag laddar in färdiga patcher...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-16 21:08

Vill bara påpeka lite försiktigt att jag sitter och håller på en Q-Key som kan tänkas byta ägare för rätt peng. Annars behåller jag den och retar alla som ingen har...

1
Bevaka tråden