Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gameboy som ljudmodul

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-12-15 15:27

Dear nintynijan!

Var hemma hos en kompis och snackade om LSDJ. Jag säger hur tufft det vore att kunna styra den via midi utan att behöva bygga in ett interface i själva konsolen (alá Rolemodel) och vips så tar han fram en "LSDJ-Midi Converter" från www.firestarter-music.de ur garderoben. Kopplar in den och spelar via ett klaviatur. Problemet kände jag var att det var en ganska märkbar latency, vilket troligtvis skulle vara ganska påfrestande när man synkar den med resten av min utrustning. Någon som vet något om detta? Eller vet vad det finns mer för olika midi-converters på "marknaden". Helst inget man får sitta och pilla ihop själv utan kan köpa färdigt.

Mvh// indigo

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 15:43

Oliver som tillverkar Nanoloop (http://www.nanoloop.de) brukar ha Midi - Game Boy converters till salu. De är nog dyrare än Firestarters diton och jag vet inte hur väl de syncar. Firestarters converter har jag testat att köra tillsammans med min gamla TR-707 och Microkorg. Det gick hur fint som helst. Men jag testade förstås aldrig att spela den från ett klaviatur.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-15 15:45

Kan tänka mig att om man bara sync:ar start/stop så är det smärtfritt. Men ska man börja spela på det så kanske det krånglar till sig.
http://www.dsperado.com/pp-doc.shtml kanske är något? Men jag vet inte om det tillverkas längre.

Åfan, jag är intersserad av något liknande...har 2st LSdJ bestyckade Boy´s härhemma. Men får kramp av att sitta med det programmet.

fick några länkar av en viss Herr LsDj i sommras, med ritningar på något...som givetvis har försvunnit i cyberreymden

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2005-12-15 17:45

Hade ju först och främst tänkt styra den från min rm1x. Så då borde det ju funka. Någon som beställt därifrån tidigare, tänkte på betalning, väntelistor osv. Borde ju oiförsig skaffa ett LSDJ först men

  • Oregistrerad
  • 2005-12-17 16:05

Om jag skulle vilja använda mitt gameboy color från en extern sequenser. Vad behöver jag, vad kostar det och var hittar jag det?

1
Bevaka tråden