Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni nått förslag på BILLIG trummis med DIN Sync

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Maskinen måste kunna slavas eller mastra ihop med min mc202. tr606 är kul, men vad finns det mer i samma prisklass -> eller billigare???

  • Medlem
  • 2005-12-15 20:39

707? 505?

argh... 707:an hade kanske varit bra att ha kvar just nu, ja
Har 505:an synk? Mindes jag inte... Vad kan en sån springa loss på tro...?

Edit: Nä, det har den inte va...?

kan du leva med sync(utan din) så har du i princip rätt mycket premidi tillhanda, tex drumulator. undrar om inte korg korg77 inte hade ..?

  • Medlem
  • 2005-12-15 20:56

Ah, 505:an var utan, det stämde. Jaja. 707 är nog den billigaste man kan hitta.

korg kpr77 kör väl 48 istället för 24, men det går ju alltid modda eller programmera så den går rätt. Låter i mitt tycke skitbra. 727 har dinsynk men bara latinstuk på ljuden, inga kaggar och andra "vanliga" ljud, ett kul komplement om man redan har en vanlig trummaskin. Oberheimarna kör 96 eller nåt sånt va? kommer inte ihåg men tror att en polare moddade sin och körde tillsammans med rolandmanickerna eller så gick det ändå.

  • Medlem
  • 2005-12-15 21:26

en kpr77 hadde varit roligt att ha.

Kawai r-100 hade en massa syncar, både 24 och 48 din har jag för mej...
Sålde min för ett tag sen. Alltför billigt....

  • Medlem
  • 2005-12-16 20:07

(kallbackad 18db) en puff-och-pys Roland CR-8000 CompuRythm saknar jag lite... den har en alldeles förträfflig handglapp bland annat och e MODvänlig...

  • Medlem
  • 2005-12-16 20:11

(kallbackad) DRUMTRAKS har ju CLK IN för DIN24 puls har jag för mig, har inte OBERHEIMARNA samma pryl?? vad heter dom nu igen DX och ???

edit:
vet inte om man måste tillägga att man klipper av/ nyttjar bara DINslangens PIN 3 signal som e synk-puls...

Jag har en r-100 det finns en tråd om osynk.
Den synkar med 808 sinsemellan men när man ska synka upp med datorn funkar det inte.
Alltså om du ställer r-100 i slavläge och vill släppa igenom dinsyncen till 808 håller den inte tempot. Den får en startpuls men håller inte synken.

r-100 är ett dåligt val tror jag men en rolig maskin.
Jag köpte en doepfer msy-2

jag försökte vid nåt tillfälle - efter ett tips på 99:an tror jag - att få min drumtraks att snacka synk med 202:an, men de var ju rätt så rökt... ska det gå, tror ni/nån/18db?

fast drumtraksen löser ändå inte mina bekymmer - oavsett hur snygg den än är - o hur snygga handklappen än är - så är den alldeles för klumpig för det set som jag håller på o bygger ihop ... fan, jag är kär i 606an, men vill inte lägga de pengarna ...

1
Bevaka tråden