Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar Behringer BCF-2000 på mac med Logic 7.1?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Titeln är frågan

Svaret är ja.

Du kan ju kolla på t ex den här tråden.

http://groups.yahoo.com/group/logic-users/message/201537?viscount=100

Tjena Johan, ringde Jam förut men fick inte detta svar direkt Tack för sidan riktigt bra! En annan fråga när jag såg lite av filmerna. Går det att synca ihop två av dessa så man hela tiden kör med 16 faders istället för 8 och hur gör kopplar man i så fall?

Midi ut från BCF(1) till midi in BCF (2) och den sista med USB til macen? Låter det rimligt?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-12-17 14:55

Låter rimligt, förutsatt att att behringer grejen klarar att använda både usb och midi-portar samtidigt. Har aldrig testat att använnda min bcr som midi-interface tidigare, men ska testa det på måndag åt dig Angelo.

Annars så funkar bcr och bcf riktigt bra tycker jag. Det är de bästa midikontroll-tjosanen på marknaden utan klaviatur (och Clase har letat som en galning).

Hoppas du inte missförstod mig Clase. Thomas på färstärkardoktorn (Starchild hehe) tipsa om den kopplingen men var inte säker.

Alltså från en enhet via midi in på den andra som är kopplad till usb till datorn alltså.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-12-17 17:37

Jag tolkade det såhär:
BCF midi ut->BCF usb->dator

Fast du kanske menade:
BCF midi ut->Dator
BCF usb->Dator

Det smartaste vore nog om logic kunde stödja två stycken remote controls, och man då kan koppla in 2 st bcf med usb. Fast det vet jag ingenting om för jag jobbar inte i logic.

Jo vi talade samma språk.

Ska beställa två stycken BCF (saknar Faders) och en M-audio Trigger PAD.
Jag kör GURU numera iom att jag sålde min MPC 2000 ett tag sen.
Saknar banka pads med.

Hoppas det rullar... Tack

1
Bevaka tråden