Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjligt att se vilket moderkort som finns i datorn utan att öppna burken?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår så upptäckte jag att varenda .exe-fil i datorn var infekterad av en lömsk trojan. Det enda som var att göra var att blåsa rent och installera om. När jag ändå gjorde det passade jag på att installera 64-bitarsversionen av XP.

Desvärre försvann min ena hårddisk i processen då den kräver drivisar för SATA vilket Windows inte hade på installationsskivan. Behöver ladda de drivarna från moderkortsillverkaren, men jag har tappart bort manualer och så i flytten så jag vet inte vilken tillverkare och modell jag har. Har kollat igenom maskinvaruenheterna men inte hittat några detaljer som avslöjar vilket märke jag har.

Är det möjligt att hitta detta i Windows, eller måste jag öppna lådan för att se efter?

/Dalle

  • Medlem
  • 2005-12-19 16:49

Står det inte när du bootar om eller när du går in i BIOS? Annars...
1. Högerklicka "my computer"
2. Välj "manage"
3. Rota runt

Vad dum jag är! Klart det står när jag bootar... :rolleyes: Tack jgb!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-19 17:34

Jag har råkat ut för det där jag mer, jag tror inte det beror på drivare utan någon enkel aktivering av hårddisk #2 i datorns bios.

I det här fallet var det en S-ATA RAID drivare som behövdes. Men nu funkar det klockrent!

1
Bevaka tråden