Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nord rack 2 lr 3?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just nu ett Yamaha P-250 stagepiano som jag tänkt utveckla med mer ljud. Tänkte att ett Nord clavia rack vore rätt för att hitta fler och rätta orgel, synth och pianoljud. Vad är att föredra, Nordrack 2 eller 3? Vad är skillnaderna?

Det är en rätt brutal prisskillnad till att börja med, 3'an kostar nog minst 3 gånger så mycket.

Men kan rätt mycket mer, och har fler röster, bättre gränssnitt osv. Skriv gärna vad du letar efter, vad du kan om synthar i allmänhet, vad det får kosta, om du ska skruva egna ljud eller köra presets, hur mångra röster du behöver osv. Att gå igenom alla skillnader på dom blir rätt mastigt...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-21 17:09

Nordrack 2 och pianoljud låter som en relativt omöjlig uppgift. NL3 kan göra det sedan länge sönderspelade DX7-rhodes-aktiga ljudet. Låter mer som om du skulle ha t ex Yamaha Motif Rack eller så. Jag har annars en Korg N1R till salu billigt, den kan göra piano, orgel å syntljud (som inte alls är lika häftiga som Nordrack 2). Min N1R och ett Nordrack 2 kanske är en bra å billig combo.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-21 17:25

Kanske en nord electro och en nordrack 2 skulle vara ett bra stall...

---

"bla bla bla öl bla bla bla bla"

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-12-21 17:30

Bättre, helt klart... cirka 7 gånger så dyrt då bara...

låter som han borde skaffa en smör o bröd synt....i rack eller klaviatormodell....
P-250 har ju bra med plats uppepå sej så att en synt med klaviatur skulle jag köpt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-21 18:19

Har inte stagepianot redan bra pianoljud? En Nord Rack 2 måste ju kunna göra fina orgelljud, det kan iaf alla de andra VA syntharna jag har testat..

1
Bevaka tråden