Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig! Vilken keyboard ska jag köpa???

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är relativt ny i den här synth å keyboarddjungeln och skulle behöva en hel del rådgivning om köp av en. Jag spelar i ett band och är ute efter en relativt inte alls för avancerad keyboard, med så äkta hammondljud som möjligt. Hammondljudet är det enda viktiga. Och att den inte får vara för stor, då jag ibland ska kunna släpa den på bussen.
Jag har väl en maxbudjett på 4-5000kr
Är det lätt att hitta synthar/keyboards med inbyggt hammondljud, eller bör jag satsa på en som man behöver ljudet på kort till? Bör jag gå efter Korg, eller har ni andra tips?
Bör jag leta på internet eller musikbutiker?

Tipsa mig så mycket som möjligt, jag är tacksam för all hjälp.

MVH Martin

Finns i princip hur mycket som helst att välja på i den prisklassen när vi snackar begagnat. Enda rådet jag kan ge är att gå in i en musikaffär och prova lite olika synthar och känna efter vilken som har det orgelsound du föredrar.

Det låter som att du är ute efter en typ av B3 klon. Försök hitta en gammal Korg CX-3 eller Hammond XB-1/2. Har sett någon som säljer en Korg CX-3 för 3000 kr.

1
Bevaka tråden