Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med MOTU 2408mkII

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte mig ett beggat MOTU 2408mkII. Fick lite skumma missljud när jag installerat den första gången. Typ olika pip när man bytte bufferstorlek. Detta försvann på ngt vis och kortet funkade finfint ett tag. Men helt plötsligt hittar inte "Audio console":en min 2408burk. I rullistan till "configure interface" blir det tomt och som om datorn inte hittar kortet. Jag installerar om. (tar ut PCIkortet ur PCIplatsen t.om.) och efter ett litet tag får programmet för sig att det ska fungera. Och nu idag lade det av igen? samma symptom. LED'sen på boxen fungerar och jag får ljud ur kortet i standalone mode men det går inte att få in ljudet i datorn? använder Win XP och ett 2496 audiophile som standardljudkort till att spela mp3s o sånt. Funkade bra köra dom ihopa. Dvs 2496 till standardljud och MOTU ASIO i mina musikprogram.

Har ngn haft samma problem? Kan man göra ngt utom att installera om och plocka ur PCIkortet hela tiden.

Hjälp snälla!!!

Ok! sjukaste grejen hittills. Jag drog ur kontakten till 2408kortet och satte i den igen. Då hittade PCIkortet den. Får se hur länge det funkar nu då ?

• Medlem
  • 2005-12-23 20:06

Hmm... glappkontakt? Rengöra med sprit? Ingen aning om vad det annars kan vara.

Du har inte installerat någon annan hårdvara nyss? Eller något program som kan tänkas störa ut drivrutiner för det hela?

1
Bevaka tråden