Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Midi rundgång?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-26 20:20

När jag spelar kontaktpatcher via sonar är det inga problem, men så fort jag spelat in ett midispår blir det "dubbla röster" för ljuden låter det som, ingen faseffekt, men precis i attacken breddas ljudet och om jag trycker på stopp mitt i en ton hänger sig tonen, precis som om sonar matar kontakt med massa skit. Fattar inte alls, det borde ju funka om det går att spela, ska ju inte vara någon skillnad om det är inspelat i sequencern eller om man spelar genom den...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-26 21:43

Ingen som kan tänka sig något...????

Tryck på "Panic"-knappen!
Eller lyssna på BitBrats...

Hur har du kopplat/adresserat?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-26 22:43

Panicknappen funkar, och om man låter spåret "löpa ut" själv, det är när jag trycket på stopp mitt i ett spår, ungefär som om sonar inte sänder note-off meddelande, men det förklarar inte "dubbleringen + stereobreddningen" av ljuden...

Jag har routat precis som vanligt, dvs bara insertat en kontakt DXi och då skapas automatiskt ett midi- och audiospår, har provat att routa olika utgångar och stänga av midiecho och all extern midiutrustning osv.

1
Bevaka tråden