Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg EXS-1 smart card

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-30 11:34

tjenix på er...

undrar om någon har erfarenhet av användandet av smartcard delen i EXS-1 ?

manualen säger att man måste formatera kortet i EXS-1 innan användning....

jag undrar ifall man sedan kan använda korg-formaterade kortet i en USB kort läsare/skrivare till datorn så att man kan latja med samples fram och tillbaka datorn<>EXS-1 denna vägen ?

eller måste ett smartcard vara formaterat för just den maskin man ska använda den på ?

Det formateras i ESX1, men kan sedan läsas ock skrivas i datorn.

  • Medlem
  • 2005-12-30 12:18

wow, är det sant... trodde jag hade sketet mig i näven totalt ;/ tack för upplysningen!
direkt nu till globen teknikmagasinet och fixa kort och usb-läsare/skrivare till datorn.

gott slut på er alla och gott nytt 2006

det e vellan FAT16 formaterade prylar som funkar...

·······sällan glömma mitt MPC & ES-1 under winXP - TrAsSEL! på zip/flash/smart media - alla maskinerna skrev & kunde läsa mediat men var maskin kunde bara se det som den själv hade skrivit till det - ingen kontakt med "varandras" filer - galet SMART ŋhu! kommer inte ihåg lösningen - men har för mig att jag formaterade allt i FAT 16 under annat oS

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-30 15:37

Om jag inte minns fel så måste filerna heta 1.wav eller om det var 01.wav etc för att ES-1:an ska hitta dem. Misstänker att ESX-1 funkar likadant.

  • Medlem
  • 2005-12-30 15:39

Funkar EXS-1 likadant som ES-1?

ESX e vellan en extended ES...så lite lika borde dem vellan vara ·· lite mera rassel och pling som går att ha söder på den första dock

Nä, ESX1 har en riktigt display, så där behöver man inte hålla på att trixa med sånt. Däremot tar den bara 8-10 första tecknen, kan ju vara bra att tänka på.

1
Bevaka tråden