Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlursplitter (?)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-03 12:33

Har ett litet problem jag skulle vilja lösa på enklast möjjliga vis.

Sitter hemma med min Powerbook -som oftast balanserar på mitt iCurve, Som högtalare använder jag jag ett par Soundsticks II. Nu är det däremot så att min flickvän ibland blir en smula irriterad på mitt "spring-och-skjuta-spelande" och jag då får ta på mig ett par hörlurar.

Problemet är att det inte finns något sätt att muta mina soundsticks, så varje gång jag skall koppla ur dem är jag tvungen att dra ner volymen på dem (har ställt in dem på en mycket bra nivå och sköter volymen från datorn).

Det jag skulle vilja ha är en liten förgrening precis efter datorn med två utgångar: En till mina soundsticks och en till mina hörlurar. Det vore underbart om det på den fans en volymkontroll för lurarna -eftersom jag inte vill spränga dem. -Skulle nog funka med ett väl balanserat motstånd (?) också, samt en mute-knapp för högtalarna.

Någon som vet om det finns något likt detta?
Jag vill ju inte lägga ner en massa pengar på det heller eftersom det är bara en otroligt liten detalj.

Kanske är det enklast att på något sätt bygga den själv? -Har dock inga tidigare erfarenheter av sådant bygge...

Tack på förhand.

//Josef

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-03 13:49

Ja, för det priset är det knappast värt att bygga en själv.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-04 01:05

ohh underbart! tack skall ni ha!

1
Bevaka tråden