Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Får hög latency med nytt externt TASCAM-kort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte ett TASCAM US-122 för ett tag sedan. I manualen utlovas 12 ms latency vid 256 samples i buffern, men jag får 22. Det vore visserligen acceptabelt men jag måste köra på 512 samples för att undvika knaster, och då får jag 33 ms latency, vilket verkligen inte funkar. Datorn jag använder är en ganska ny ACER Aspire 3000 nånting. Inte den hetaste modellen, men ändå ny. Är det så illa att jag inte kan få lägre latency pga datorn, eller finns det nån inställning i windows man skulle kunna fingra på för att kanske frigöra mer minne till kortet eller något liknande? Det vore trist om jag inte skulle kunna använda kortet till nåt vettigt när både datorn och kortet är nya och bytestiden precis gick ut... Nån som har nån idé?

• Oregistrerad
  • 2006-01-05 23:56

Har du laddat hem de senaste drivisarna från Tascams USA-sida?
Tascam US-122

12 ms latency låter riktigt värdelöst från ett nytt kort i min mening. Skulle inte köpa ett kort som inte fixar mindre än 10 ms. Kör du USB 1.0 så kan jag förstå, men har du ett snabbare interface borde det vara betydligt bättre än så.

Jag tror jag har senaste drivrutinerna, de har iaf samma versionsnamn. Det är USB 2.0. Jaja 12 är mycket, men acceptabelt. Jag vill åtminstone ha det... 30 är ju sanslöst.

• Medlem
  • 2006-01-16 16:35

Det kan vara så illa att din USB Host-controller inte är vän med det här kortet. Min misstanke. Kika kring sidan 29 i manualen och kontakta Tascams support.
http://www.tascam.com/Support.html

Ge dem så mycket information som möjligt så blir det lättare för dem att ge bra svar.

1
Bevaka tråden