Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudbuffertslask, hur tar man bort?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-08 12:55

Jag vill minnas att detta diskuterats här men kan inte hitta tråden...

Jag har problem med slask från ljudbufferten i Logic. Om jag stannar mitt i ett arrangemang och går tillbaka till början så kommer ofta en slask bestående av diverse delay och reverbsvansar när jag trycker på play. Jag har inte lyckats klargöra exakt vilka pluginkonfigurationer som drabbas men t.ex. har FM7, impOscar och EXS24 genom Goldverb drabbats.

Kan man ändra någon inställning för att slippa detta?

Logic 7.1.1
Mac OS 10.4.3
Motu Traveler

Det beror på att vissa pluggar inte tömmer sin interna buffert när spåren stoppas. Det enda man kan göra är att undvika de pluggarna. Har du testat med tex Platinumverb eller Spacedesigner istället för Goldverb.

För att "tömma" brukar jag trycka på play (enter) stoppa och gå tillbaka (0), play stoppa, play stoppa, osv. tills allt är "tömt".

  • Oregistrerad
  • 2006-01-08 19:39
Ursprungligen av Baltazar:

För att "tömma" brukar jag trycka på play (enter) stoppa och gå tillbaka (0), play stoppa, play stoppa, osv. tills allt är "tömt".

Japp, så har jag gjort också. Då finns det ingen egentlig lösning annat än att pluggmakarna uppgaderar sin programvara.

1
Bevaka tråden