Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC som porta

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-21 15:05

Nu är det dags... Nu ska min lilla PC användas som porta! Tyvärr har glädjen förbytts mot total nojja för allt vad ljudkort och Windows XP heter. Dels verkar det vara ungefär 50/50 om ett visst ljudkort passar med Xp och dels är det skilda uppgifter kring det kort jag tänkt skaffa mig.
Min polare sitter nämligen med en Dell och M-audio Ozone. Han har aldrig haft problem med dem tillsammans vilket lockar mig att också välja M-audio.
Till saken bör nämnas att budgeten är tight och det jag vill kunna spela in är max 2 kanaler in samtidigt i stereo. Det vore så gött med ett externt ljudkort som är kombinerat med klaviatur tack vare platsbrist. Vågar jag satsa på en Ozone eller finns det liknande produkter som är bättre att satsa på? Är XP så jäkla ostabilt?

XP är det bästa Microsoft åstadkommit hittils. Orsaken till att du ser så mycket strul är att folk sällan postar om allting rullar... Du ser bara dom som har problem.

Har hört lite blandade åsikter om M-Audio, en del hävdar att dom är kanon, andra klagar på buggiga drivrutiner. SJälv har jag ingen åsikt...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-21 15:29

Jo, det är nog sant det där med problemen kring XP. Är man nojjig som jag så ser man ju gärna det negativa... Jämfört med ME som jag körde innan så är det iaf himmelriket.

Men då är frågan om jag ska köra M-audio eller inte? Jag fann detta också som ligger på samma pris; ESI NeON. Om någon har erfarenheter kring något av dessa vore jag evigt tacksam med lite kommentarer.

1
Bevaka tråden