Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MPC-1000 Os update!!!!!!!!!!1

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För alla er ägare av MPC-1000 som har känt sig aningen blåsta av borttagna möjligheter som fanns i mpc2000xl kan jag med lyckan i mitt hjärta berätta att mpc1000 har fått nytt os som inte bara rättar till några buggar utan även lägger till möjligheter, som ett extra filter, en lfo (äntligen!) för modulation av pitch eller filter, extra editing fuktioner som timestrech, pitchstrech, slicechopping, ett delay bland effekterna (tyckte det var lite korkat utan ett delay från början), och lite till.

http://akaipro.com/MPC1000v2.php :rolleyes:

# Added ability to audition samples directly from CF and HD | e mkt bra tyker jag, det saknas verkligen på XL om man sitter och letar internt på den [max 8tecken i filerna ger att det e svårt minnas varje ljud om man har ett stort bibliotek] om det redan finns på XL så har jag mästerligen missat det helt och fullt!

Jodå,denna uppgradering gjorde minsann själ för sitt namn ( och väntan).

tycker att den blev annu mera lätt jobbat och inspirerande nu..
En del trevliga genvägar från mixer till effekterna bla. är väldans bra ...

jo det låter nais
- men jag skaffar inte mer hårvara tror jag, bättre att avveckla då jag aldrig kommer bli nöjd, känner att det mesta e fel prylar skapade för individer och tankesätt som inte jag lirar med·· känner mig smått handikappad bara i daxmiljön... så det finns en förklaring till varför en hårt knuten näve och en lerig känga knökklar maskinerna ibland för att man står med avsky och svart hat till användandet...

...men har kommit på andra tankar nu då det inte ger nåt ö h t att vara purken - gilla läget - det går i vågor

  • Medlem
  • 2006-01-30 18:42

Blev väldigt förvånad när jag först hörde om denna uppdatering och sedan MPC2500. Nu är jag inte helt insatt men kan någon berätta för mig varför jag skulle vilja köpa en MPC2500 för dyra pengar istället för att hitta en beggad MPC1000 och skaffa senste OS:et?

Så nu kommer uppdateringen som gör att burken klarar det jag hade förväntat mig när jag köpte (och sedan sålde) den för ... snart två år sedan.

Nja, det blir nog inga fler hårdvarusamplers för mig. Jag har alltid gillat Akais prylar, men jag blev rätt bränd på MPC1000.

tyvärr är det ju så att dom här nya grejerna som kom iomed os 2.01 borde varit med alldeles från början när den släpptes..
det är sån självklara grejer som alla såna här prylar ska ha...om man håller på med samplingar.
Dom skulle sålt i drivor antagligen då när dom kom....för maken till snabbjobbad burk.

nu kan man bla sätta i en 80 Gb hårdisk i den....blir många samplingar det.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-30 20:51

Jag instämmer fullständigt i vad The Introvert och peter80 säger. Hade de här grejerna funnits från början, vilket de borde ha gjort, så hade jag kanske också behållt min...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-01-30 20:54

Var glada att det kommer uppdateringar överhuvudtaget. Inte alla modeller som får det av nytänkande Akai/Numark.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-30 21:33
Ursprungligen av Mårre:

Var glada att det kommer uppdateringar överhuvudtaget.

Fast jag bryr mig egentligen inte dugg längre. Det är bara skönt att få gnälla av sig lite.

ja, alltså alla företag som överhuvudtaget fortsätter att supporta och förbättra sina grejer med os uppdateringar ska väl ha en ros...Clavia som bra exempel och akai med mpc1000..
Sen om det gäller rena buggar som borde de fan va skyldiga o förbättra dom...

Är tydligen så att med nord lead 3:an så är det så att när man synkar interna klockan med andra grejer så vandrar den tydligen i tempo...
Detta är en känd bug och claviavet om det,men fixar det inte konstigt nog.
Med tanke vad den kostar ny så...borde väl en sån viktig grej funka.

Folk på lead3-forumet hos yahoo är väl minst sagt sura för detta.

När jag köpte mpc1000 precis när den kom till sverige efter lång längtan blev jag också ganska purken över att mycket saknades. hade det lite på känn att det skulle komma för eller senare det stämde inte riktigt att dem hade tagit bort evelopes till filtrerna och sånt.
Vad jag inte förstår e varför inte folk har kodat sina egna os ännu!

  • Oregistrerad
  • 2006-02-10 14:09

jag sålde min mpc 3000le och köpte min 1000när jag hörde om det nya OSet Å jag måste säga att jag är helnöjd.. mycket lättarbetat och smidigt nu faktist

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-02-10 14:13

Jag håller på att spara ihop lite slantar till en mpc.. Men jag är lite villrådig. Funderade först på en 1000, men sedan tänkte jag att det vore ju inte så kul om man ycker att den inte riktigt håller måttet. Då flyttades mina tankar över mot 2500.. Men nu har det nya OS'et kommit till 1000 som verkar bra. Men jag vet inte, 2500 blir kanske snart uppdaterad med och så ångrar man sig kanske.
Någon som har något råd?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-02-10 14:15

Ett råd e att inte förvänta några OS-updates. Akai e luriga med sådana. Anser de att en produkt e färdig så kommer inget mer.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-02-10 14:17

Ok, men 2500 känns ju lite mer proffsig, så man kanske ska spara ett tag till ändå. svårt detta

trots allt e nog 1000 ←|→ 2500 helt olika prylar, även om vissa klara likheter finnes pga MPCserie tillhörigheten

[~hårdnackat]

[vs]

[??]

1
Bevaka tråden