Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MPU-401 midikort

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 19:16

Finns det någon som har ett MPU-401 midikort att sälja?

Eventuellt Jag, måste kolla i mina gömmor - återkommer.

Detta var vad jag hittade - Ett Voyetra CB-4001. (är detta ett MPU401?)

midi
1 in 1 ut

sync
1 in 1 ut

och en metronomeutgång

Det är ett gammalt kort men har kört med MPU401drivrutiner för länge sen. Det står Roland på kretsarna på kortet men på breakoutboxen med kontakterna står det Voyetra.

Pris ??

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 20:40

Det är just ett program som heter Voyetra jag ska använda det till och det funkar bara i dos och den nyaste dator man kan ha till det är en 486:a.
Det är Roland som har det: Roland MPU-401...det är ett isa kort med yttre anslutningsbox för midikablarna.

Vad kan du tänka dig att ta för det om du säljer det?

Det är nog det kortet, har kört det på en 486 och det är ISA.

200 kronor +frakt :)??

Du råkar inte bo i Malmö så vi slipper postgången??

EDIT: Kolla mailboxen

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 21:05

Nej, jag bor inte i Malmö men jag har en svåger som bor där och han kan köpa det till mig, jag måste bara veta din adress så vi kan göra upp affären

okej skickade nyss pm till dig.
Men skickar ett till med adress.

Pontus

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 21:29

Jag tackar och bugar, det är första gången som jag är här så det blir lite si så där innan man kommit på hur alla fuktioner fungerar. Du får ett telefonsamtal imorgon av min svåger han bor inte så långt ifrån dig.
Ha de
Peter

OT: Pewe: vad är det du ska göra? Alltid kul för oldtimermongon som jag att se 486:or i aktion

  • Oregistrerad
  • 2006-01-26 10:32

Jag använder ett program som heter Voyetra till att göra midifiler, det var väl det första programmet igentiligen för pc. Det är väldigt lätt arbetat. Sen använder jag cubase för att redigera och finsjustera.
Det är kul med gamla grejor och det bästa är att man behöver inga värstinggrejor för att få ett hyfsat resultat

Han ska köra Sequencer Plus kan jag tänka. Skulle vara skoj att ha en oldschoolsetup med det och några halvdassiga synthar från första halvan av 80-talet för att se hur bra grejer som går att kräma ut ur grejorna.

kortet har lämnat byggnaden

edit:

hade cakewalk 3 professional eller nåt, va tvärnais och rullade på min 80386 med win3/98, UI rockade med en massa runda pluppar i bars etc istället för det fula cubeijs lådorna... lätt fler dedikerade verktyg i en handvändning mot kubeijs. idag kan man väll glömma att försöka på fatt i det då det dykt upp en massa tjafs med samma namn

körde senare med MidiLink och det hade stöd och inga som helst trassel

~undrar om det inte va just Voyetra som stod för det programmet?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-01-27 20:05

Haha,

Körde CakeWalk professional version 3 tills för en månad sedan ungefär (då jag köpte Sonar). Och MidiLink har jag fortfarande och det fungerar prima.

= Jag ansluter mig till oldschoolmongona jag också

//Danne

Funkade fint på 486a med cubase, megastabilt. Sen blev det Turtle Beach Tahiti, då gick det utför...

1
Bevaka tråden