Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla Ljudkort - 2 program?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag arbetar med Cubase SX 2.2 o Gigastudio. Nu är det så att jag inte vill köra dem i Rewire-mode, för det drar mer datorkraft och jag får högre latency. Latencyn är för mig viktig då jag har PC-maskinen som slav åt min MAC med LOGIC.

Har försökt få både Cubase o Gigastudio att dela på en MIDI-input port. Men när jag har satt igång Gigastudio o sen sätter igång syntarna i Cubase så kommer det inget midi in..., tilläggas skall att jag redan har några midikanaler igång med instrument i Gigastudio.

Det kanske är så att jag måste ha separata midi-portar att köra vardera program med. Eftersom jag har M-audio Audiophile 2496 har jag möjlighet att köpa ett xtra kort o köra det paralellt i PCn. Det går att köra dem paralellt eller "independent". Och i det senast angivna bör jag ju få det jag vill, eller?

Kort o gott:
Jag vill kunna utnyttja ett av korten till Cubase SX o det andra till Gigastudio. Det viktigaste är att jag får separata midi-inputs. Men jag befarar att M-audio DELTA PANEL använder samma mididriver åt båda ingångarna, o då kanske det inte funkar med 2 program i alla fall.

Nån som vet?

mange tak

Förresten, någon kanske kommenterar om att jag istället kan köpa ett xtra midi-interface, typ Midiman eller nåt. Men då går jag ju miste om 4 audio in/ut men betalar ju samma pengar, dvs om jag köpre ett xtra 2496-kort begagnat.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-26 16:29

Provat att slänga in loopBE? Det är en midi loopback-drivare, borde kunna använda den som ingång till gigastudio och den vanliga midin som in till cubase.

1
Bevaka tråden