Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta krysslåda mot Ti 4?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-10 17:10

Sitter och funderar på om jag kanske ska ta o sälja min x-box och skaffa det nya GeForce 4 Ti till min QuickSilver istället... Frågan är bara: Kommer det komma till någon nytta? Med x-boxen känns det lite som att köpa en TV-Mac när det gäller spel. Spelreleaserna på x-boxen är lika få och långa att vänta på som på Macen just nu, och när man ändå klarat Halo på Legendary nivå... vad gör då krysslådan för nytta längre?
Vad säger ni pojkar o flickor? Bättre att sälja lådan och skaffa GeForce 4 Ti, eller?

• Medlem
  • Lund
  • 2002-06-10 17:30

Jag skulle ju mycket hellre ha en G4 QS med ett GF4Ti än en X-box, men det kanske inte räknas.

I ditt fall skulle jag nog ta mig en funderare på vad det nya grafikkortet ger dig för nya möjligheter som ditt andra grafikkort inte ger dig. Vad sitter det för kort i nu?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-06-10 17:33

tja, eller behåll X-boxen & köp grafikkortet med!

• Oregistrerad
  • 2002-06-10 17:35

Nu sitter det ett ruttet (minst sagt) GeForce 2MX i burken. Att köra Quake 3 i 1024x768 med allt på högsta flyter halvdant. Man kan stirra i ett hörn och få 100fps och sedan dyker det upp 2 pers på skärmen och det droppar till typ 30fps... ingen vidare stabil prestanda. Dessutom ska ju MX-korten vara sämre än de vanliga korten generationen innan. 2 MX ska alltså vara sämre än GeForce 1:an. Det kan jag för övrigt intyga själv.

• Medlem
  • London
  • 2002-06-12 12:23

Jag kan tänka mig att köpa ditt gamla kort i så fall, vad ska du ha för det??

1
Bevaka tråden