Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är 1010LT något att ha?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är M-audio Delta 1010LT något att ha i dagsläget? Vad bör man isf ge för det tycker ni? Är runt tusenlappen ett okej pris?

Prgoramvaran till kortet, hur funkar det? Är det som på alla andra kort att man bara kan ställa in volym på kanalerna eller finns det någon eq eller liknande?

Jag tycker nog kortet är värt sitt nypris fortfarande. Stabila drivrutiner och bra ljud och många kanaler så får du loss ett för en lax så slå till.

Programvaran till kortet är en patchmixer där du kan ställa in ljudvolym, panorering och samplingsfrekvens (finns även mer avancerade inställningar men har alldrig behövt använda dem)

Japp, jag är ganska nöjd med mitt.

Kör Logic, mjukisar och en Nord rack (med varje ut-kanal från den till en egen in-kanal på kortet).

Dock finns det kanske bättre och nyare ljudkort om man lägger på lite pengar

Jag kör ett 1010LT också, aldrig haft några problem med det alls. Funkar för mina (hus-)behov.

Kör med 1010LT.
Haft problem, men nu med färska drivrutiner flyter det på bra!
Problemen jag har är att man inte kan ställa panoreringen i mitten på kanalen, om man kör mono ex. Närmsta värdet är 2 right eller 4 left. Detta är nog för att göra att det låter fel i hörlurar o så vidare. Kan man leva med det så är det ett bra ljudkort!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-14 13:34

pan i mjukvarumixern? testa piltangenterna

Piltangenterna? Oooh.. det finns alltså en lösning! Himmelskt! Ska genast hem o pröva! :kaaaka!:

Just det.. glömde nämna, mididrivrutinerna vet jag inte om de är som de ska.. för har jag två program som använder midi igång samtidigt, så får man upp felmeddelande och midit fungerar bara i ena. Så är det inte med mitt M-audio interface..

köpte ett begagnat här genom en vänlig själ på forumet, tror jag kommer vara nöjd senare.

\\ erhrm, host trassel ?? nja jooO.. skrapar med foten och tittar bort -- jag har inte hunnit testa ut det i windows miljön då jag har trassel där, -men tror inte att det beror på kortet i sig eller så, utan just mitt dataskräp i helhet där det just nu sitter nerkilat i ;-?

funkar dock prima i en annan burk under linux då det har kernel stöd eller vad det kan heta funkade med de flesta distributioner jag terrat / flerkanaligt då/ men där går det inte att använda fullt ut idag känner jag

och i kortets patchmixer vill jag IKKE ha aktiv eq eller så .. men det fanns väll nån grejja vaa, som man kunde pilla på ljudkaraktären med - basen eller så?

1
Bevaka tråden