Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Problem med Roland D2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-14 14:09

Hej jag tänkte höra om det är någon som är grym på Roland D2...

Har fått ett litet problem på halsen... köpte den nyligen och ville såklart lära mig allt på en gång. Råkade trycka på lite många knappar i systemmenyn antagligen... :rolleyes: för nu vill den inte alls. Det enda som fungerar är D-field, för övrigt är den helt tyst. Men allt som jag har gjort och sparat under "User" finns kvar, det är bara det att ljudet är som bortblåst.

Vore super om någon kunde hjälpa mig med detta problem!

/ Petter

Du kan ha råkat sätta den i "Local off"-läge kanske? Dragit ner mastervolymen? OBS: jag har ingen D2, så jag kanske yrar.

Du beskriver problemet lite otydligt. När du säger att allt finns kvar i User, betyder det att maskinen ljuder och spelar upp User-patterns?

• Medlem
  • 2006-02-15 13:45

Hej Johannes, jag inte kan spela upp någa patterns alls, inte ens de förprogramerade. Men allt jag gjort finns kvar. Så när jag spelar upp ett pattern är ljudet som bortblåst. Men när jag tex använder det så kallade D-field (effektfält) så fungerar ljudet. Så jag antar att mastervolymen är som den ska.

Ska kolla Local off.

Tack!

/ Petter

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-15 13:58

Tycker med det låter som du satt den till MIDIsync: on vilket gör att den ligger och väntar på inkommande synk-klockor hela tiden...

1
Bevaka tråden