Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa Dell

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-23 16:28

Har just fått min Dell och ska öppna ikväll. Spännande. Om den nu funkar som den ska, bör man rensa hårddisken och installera ett rent windows eller kan det funka med den förinstallerade versionen av xp home? Någon med erfarenhet? Jag vet ju att pro är bättre än home men jag tänkte just på om det är fullt med "skit" från dellversionen.

Jag kör med defaultinstallationen på min musikmaskin, funkar bra. Däremot har jag avinstallerat all bröte, som anitvirus, Works och demoversioner av bildbehandlingsprogram...

Nä, du behöver nog inte oroa dig. Har kört det XP Home jag fick med laptopen och det har fungerat helt ok.

XPpro e vellan egentligen bara extended home med adderade nätWERKs grejjer + att man kan pilla och konfigurera en massa för användare, eller? jag får ju med home på min också.

men e det inte så att man kan bränna ut en ISO~CD-r för XPhome\ filer för det ska ligga på HDDn ?? så att man senare kan bränna ut och köra en clean install utan de som DELL slänger med... drivisar bör ju finnas på DELLwebben om det e nåt som inte lirar på en clean install...?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-23 20:37

Ja, då är jag up n running på någon grannes okrypterade nätverk. Funkar bra i hallen i alla fall Fick en bunt felmeddelanden om program som försökte få internetaccess men inte lyckades och efter lite letande lyckades jag till slut stänga av pc-speakern också. Nu är det bara hoppas att den pallar audio också. Snygg dator och hittills riktigt tyst. Mums.

  • Medlem
  • 2006-02-23 21:20
Ursprungligen av platon:

Ja, då är jag up n running på någon grannes okrypterade nätverk. Funkar bra i hallen i alla fall Fick en bunt felmeddelanden om program som försökte få internetaccess men inte lyckades och efter lite letande lyckades jag till slut stänga av pc-speakern också. Nu är det bara hoppas att den pallar audio också. Snygg dator och hittills riktigt tyst. Mums.

Köpte en Dell Dimension 9150 häromveckan och den funkar klockrent till Cubase samtidigt som den är riktigt tyst. Jag plockade bort Works och annan skit direkt men i övrigt har jag inte "trimmat" den på något sätt.

kool!
--kör så det glöder nu!! ; ))

\\det e den jag har beställt för övrigt - med dualPropp - hoppas att den kan göra en lite glad

  • Medlem
  • 2006-02-23 21:57
Ursprungligen av kallback:

\\det e den jag har beställt för övrigt - med dualPropp - hoppas att den kan göra en lite glad

Det gör den säkert!!!

  • Medlem
  • 2006-02-24 08:27

kallback: Dualpropp? Kan bli problem med ljudprogram. Acid gillade inte fejkad dubbelpropp (hyperthreading), det var det det kraschade värre än en JAS med dödslängtan.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-24 08:37

Själv ska jag nog rensa min när den kommer... har kassa erfarenheter från HPdatorer med 10000 st mini HP program som går i bakgrunden *ryser*

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-24 10:09

Jag tycker min verkar ganska ren ändå, men time will tell...btw så är iso-filer tillsammans med deamon-tools riktigt riktigt bra.

1
Bevaka tråden