Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny omröstning?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-24 14:15

Jag önskar en (kanske politisk inkorrekt) omröstning om hur många som betalar för mjukvara. Skulle till exempel kunna vara i procentsteg, alltså hur många procent av sin musikmjukvara man betalat för. Någon intresserad?

För att se hur många som kör mest med freeware eller?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-24 14:20

eller inte

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-24 16:16

Kom igen nu moderatorer

Jag är ganska så tveksam till vad jag tycker om en sådan omröstning egentligen. "Vi" vill inte ha någonting med crackade program att göra på det här forumet. .. förutom möjligen att ibland snacka skit om de som kör med sånt.

Måste väl erkänna att jag stundom använder piratprogram, dock inte när det gäller musikprogramvara. Supporten och känslan att man stöder tillverkaren är viktig när det gäller favoritsysselsättningen.

Inte så svårt att räkna ut att fler yngre använder piratprogramvara, eftersom de helt enkelt inte har några pengar att köpa original för. Men någon omröstning behövs inte tycker jag.

Den enda riktiga nackdelen med en sådan omröstning är väl att moderatorerna kan se vem som röstat vad.

Sen kan man ju ha en laglig version av reason, men en "piratkopierad" refill.

Program & pluggar borde vara seperat, tycker jag.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-24 16:52

Jag tänkte mer i "forskningssyfte". Det är ju väldigt många som talar varmt om mjukvara och då kan det vara intressant att se hur många som betalar för sig. Obs förväxla inte detta med något försök att stötta warez eller smutskasta mjukvara.

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-02-24 18:52

Det brukar ju vara sisådär med antalet som deltar i omröstningarna här så jag ser inte att det skulle ens passa i "forskningssyfte". Dessutom är det ju frivilligt att delta så en tanke e att de som inte köper skiter i att rösta...blir det intressant då?

Så länge som det inte uppmuntras till piratverksamhet är det väl lugnt. Den politiska diskussionen mellan dom gamla cyberpunkarna ="information wants to be free!människorna drabbar samman med programhusen och stämningen kommer bli dålig på 99. Förstår inte varför alla ska hålla på att försöka övertyga varandra vad som är rätt och fel, man ska kunna diskutera dessa ämnen men det känns som det är gjort redan och det brukar ju inte leda nånstans ändå men det är ju iofs det som ett forum är till för, att diskutera saker.

äh...jag vet inte.

kommer troligen bara leda till argument kring låsta motpoler dessutom, leder ingen var nej

likt att försöka svänga en kompassnål 180° alltså när folk redan bestämt sig vad den pekar... e det svårt att övertyga med en andra och mindre magnet...

Äh, det vore kul att se hur det ser ut. Själv använder jag i nuläget bara en crackad programvara (en synt), och utanför musiken är det mycket crack. Photoshop, office, pagemaker... program jag i nuläget gärna använder - men inte proffesionellt. Jag köper när pengar börjar rulla in. Det är möligheterna idag, jag lever nu.

1
Bevaka tråden