Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Portastudio?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag vill köpa en portastudio som jag vill använda för att spela in och göra enklare mixningar och jag är helt nollställd över vad som är prisvärt. Ljudkvalité är en topprioritet och en av anledningarna till att jag vill ha portan är att det skall vara helt tyst när jag spelar in. Jag har för avsikt att mixa resultatet i en dator i efterhand. Jag vill inte ha en portastudio som är låst till Windows eller MacOSX då jag kör ett GNU/Linux-system. Jag kommer aldrig att använda mer än åtta instrument åt gången, men förmodligen aldrig fler än sex heller.

Vad kan vara "fel" på en portastudio som man köper begagnad? Några övriga tips?

Tack!

/Jon

Problemet är att få en porta som överhuvudtaget fungerar med Linux. Kan vara svårt om du ska ha en med ett par år på nacken. Du behöver en nyare porta som upptäcks som flyttbar media av din dator. Skaffa en med USB 2.0 överföring, annars kommer det ta timmar att föra över en låt.

Du har inte så höga krav vad gäller kanaler, så satsa på en ny model i mellanklass.

Ah, tack för tipset!

Vad är mellanklass? Hur avgör jag vad som är bra ljudmässig kvalité? Konkreta modeller? Vad skall jag betala?

Tack!

/Jon

1
Bevaka tråden