Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som använder openSuSE?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skurup
  • 2006-02-25 01:51

Är här någon (förutom jag) som använder openSuSE för musikproduktion?

no
- men satt med den[suse10-oss] efter uppgradering från div suse9x men det finns inget jag hittat för min del inom linuxvärlden ännu [kör nån fedoracore3 \\ blag ~3K dist just nu]

finns ju en hel del för linux men min data e för trött eller så årkar inte jag vänta på features

ellar ja Pd om man årkar, inte jag :-\ kliver över till winOs efter helgen i stället, wine e seegt här

  • Medlem
  • Skurup
  • 2006-02-25 03:03

fedora till suse

Själv bytte jag från fedora c3 till suse för nåt år sen. berodde faktiskt inte på något problem med fedora (har t o m en katt med det namnet) men på mitt jobb körs det bara Novellprodukter och jag kände inte för att ha två distributioner i huvudet.

Har däremot hittat en hel del som funkar även i audiosammanhang. Har precis bytt dator och kör nu x86 64-bits. Full rulle ! ! ! Ska bara få det här jackass att funka igen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-25 12:31

pbit> vad kör du för audioprogram på linux?
den sequencer jag kör (energyXT) håller på att portas till linux nu..

  • Medlem
  • Skurup
  • 2006-02-25 14:52

Seq på Suse

muse på suse.

Just nu vill det inte funka då jag bytt processor från 32-bits till Intel Dualcore men jag ska väl få den att funka under helgen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-25 15:14

Cool med musik på Linux, kör dualboot med XP och Adios, det senare mest för exprimentera lite med Linux. Skulle vara kul att testa nåt musikprogram till Linux, är Muse freeware/open source?

  • Medlem
  • Skurup
  • 2006-02-25 17:22

Muse

Ursprungligen av kroffe:

Muse freeware/open source?

Du hittar den på http://www.muse-sequencer.org/ bara att ladda ner och köra. Kanske måste du kompilera den för din kärna.

Är det inte lite självplågeri att köra musikapplikationer på Linux? Måste ju vara ett jädrans krångel att få alla drivare att fungera? Eller kanske det är bättre nu än för ett par år sedan då jag testade Red Hat?

  • Medlem
  • Skurup
  • 2006-02-25 17:20

klart lättare

Ursprungligen av Dalleponken:

musikapplikationer på Linux?

Jo visst är det lättare så länge man inte kör med någon speciell hårdvara. Fast ärligt talat har jag tre datorer...en win xp, en mac och en suse. Det är mest win xp och linux jag använder. Macen kör bara Reason.

Först och främst är det nyfikenheten som driver mig att envisas med Linux. Det och det faktum att programvaran inte kostar speciellt mycket - vilket ger en mer pengar att lägga på gamla analogsyntar.... :kaaaka!:

dalleponken: fast red hat\fedora = rätt dåligt stöd för audio\multimedia över lag --vara av dina erfarenheter och trassel kanske

jo de finns vellan en hel del till linux
- det mesta går ju att finna i div lättillgängliga **repositories för grafiska installationhanterare.. **[servrar med mjukvaru bibliotek, för specifika distributioner]

att navigera i desktopmiljön och installera saker etc e idag inte svårare än att åka mac, eller om inte enklare än i windows om man väljer KDEdesktop... bara att peka och klicka iaf... det har hänt mkt på senare tid...

--- men skulle tro att det överlag skulle kunna funka prima för folk överlag att åka linux, mer än vad folk tror -bara hårdvaran har stöd för det som sagt, och mycket har det redan idag och mer och mer kommer med all säkerhet få det...

[det e dessvärre dock inget för mig som knappt hittar min verktygslåda på andra mainstreamplattformar]

edit: just angåede drivare -- installeras automatiskt om det finns stöd - sånt behöver man inte ens tänka på

1
Bevaka tråden