Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

windows-versioners systemkrav

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej!

en lite allmän fråga:

en gammal pIII 450MHz med typ 256Mb RAM, skulle den orka windows xp bra(eller blir den rentav piggare än med windows 98???)?

tack på förhand

/h

Hade nog nöjt mej med Win2000 i det läget.

Tyvärr verkar mycket ny hård och musikmjukvara kräva XP...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-28 10:29

Jag har provat med just en sån dator och faktum var att XP rullade bäst / lättast av de tre. Kändes rappast helt enkelt.

jag lyssnar på pf då och blir glad (men tack peter också!)

men hey (potentiellt jättedum fråga) kan man/får man installera sitt windows xp på flera datorer i samma hushåll?

  • Medlem
  • Skurup
  • 2006-02-28 11:29

Win XP

Ursprungligen av hasparigus pink:

kan man/får man installera sitt windows xp på flera datorer i samma hushåll?

Om Win XP följer med datorn när du köper den är det en OEM-version som endast tillhör DEN datorn. Du får inte installera Win XP på någon annan dator med samma produktnyckel. Oftast funkar det inte heller.

Om du köper en box med Win XP uppgradering eller nyinstallation så gäller även den för EN dator. Dessutom har jag för mig att du bara får installera den på EN dator - byter du dator så får du inte använda samma licensnyckel igen.

Så det är bara att bita i det sura äpplet och köpa fler licenser - eller ge fan i Microsoft och använda hårdvarusyntar istället.

TIPS: har du en gammal dator så stäng av onödiga tjänster och stäng av allt grafiskt lullull så funkar XP ganska bra med P3/450. Kolla annars in litepc så kan du strippa XP ännu mer.

1
Bevaka tråden