Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig snälla inna datorn flyger ut genom fönstret........

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bakgrund.

Sitter i mix med låten som skall släppas på singel och har fått flera diskerror i cubase sx3. Röda lampan tänds och släks aldrig. Prosesorn visade att den arbetade på ca 40-60 %. För att kunna lyssna på låten utan knaster blev jag tvungen att frysa alla vst instrument samt visa sångspår. Har ca 20 audiospår max 12 samtidigt.
Beslutet:

Jag behåller processorn, en P4 2.8 och byter minne och moderkort. Köper ett asus deluxe nånting för 478 processorn och fixar även två sata diskar eftersom jag misstänker att det är streamingen från diskarna som orsakar problemet. Säter även dit ett grafikkort "nytt" utan fläkt för sådana gilla man inte..... Köper även två nya minnen 400mgz/1 gig styck
Handling

Om installerar xp med servicepack 1 och sliter ut båda uad korten samt motu mk2 ljudkortet. Ominstallera allt. Program samt instalerar rutiner och först och slänger in korten sen.
Problemen

Uppdaterar även sx 3 med de senaste uppdateringarna detta även för uad korten.
Programmet startar men den jävla låten visar fortfarande HD overload problem.
När jag försöker spara låten i ny mapp så savar den enligt alla visuella bilder men i själva mappen sen så finns inget......??????
Använder motus senaste driv och har rejäla synkproblem samt att prestandan blivit sämmre. Hur är detta möjligt.... är det nån bugg som lever i den här saven på låten eller något annat kännt problem.

Grafiken hackar i sx också och har provat bufferinställningar på motukortet från 128 till 2000. Inget hjälper. Kör jag 128 verkar synken funka bättre men har konstant digitalknaster....

Är det någon som vet va fann som händer.
OBS.... Belöning utlovas till den som löser problemet. Får över en kompis ikväll men annars finns ett jobb här. Bor i Södertälje.....

Har råkat ut för liknande "fenomen" med projekt i SX. Det är bara till att bygga upp projektet från början. Skapa ett nytt project och kopiera kanal för kanal (förutsätter att du har det strulande projektet oxå öppet såklart), så ska det funka.

Ska prova. Finns det någon som kan ge tips hur asio ska vara inställt. Skall det bara funka?... Varför strular grafiken? och synken...

Uppdaterade bios, satte dit minnet rätt och frös upp låtens alla spår och sen funkade det så nu är jag lugn igen.....slapp flytta allt till enny mapp...
JR

1
Bevaka tråden