Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS 9.1

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-04 11:49

Någon här som har en OS 9.1 eller 9.2 skiva liggande?
Min dator vill inte boota från en 9.0 skiva, kanske funkar bättre med 9.1.
Det är en iBook G3 500, eventuellt är cd:n kass på den så det kanske är därför den inte bootar.

En symbolisk summa eller möjligtvis en hamburgare kan utdelas för en skiva.

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2006-03-04 14:55

Jag har ett svar du inte vill höra - jag har slängt system 9.2 för inte så länge sen

  • Medlem
  • 2006-03-04 16:48

Det ville jag verkligen inte höra!

  • Medlem
  • 2006-03-04 19:59

Jag skall ta en titt

slå ett monoöga mot linux lite tycker jag [om du ev inte har en masa licenser för allt till OS 9="9"]··[om du tänkter göra musik på den] kan det nog finnas saker som du ev kan känna dig bekväm med?

http://distrowatch.com/ - urval av distributioner

\\som mac användare e gnome desktop det ena raka vill du få det lite snabbare och enklare genomtänkt gäller KDE.

bara som att flytta/kopiera filer som ex:
markera och högerklicka och leta dig ner i trädstruktur till den katalog du vill ha filen i··menyform

  • Medlem
  • 2006-03-04 20:21

Kallback: Har kikat lite på linux men aldrig fasnat. Ska mest ha den till micromodularen så OS9 blir nog bäst känns det som.

BMX: Thanks

då har du nog inget stöd idag dessvärre

-- men ville flika in att kunna få en gammal data att bli pigg med upp-to-date os...

[kom på och vände upp en editFlik här]:
linux e ingent för mig! för jag har testat fel distributioner
- är vad jag jämt läser mellan raderna --no probs för min del -- jag e ingen som vill prångla på eller övertyga då eget urval och egen villja betyder mkt för individen för min del

1
Bevaka tråden