Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre bas (vst)!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Jag behöver bättre bas i mina låtar. Då menar jag en djupare, varmare, mjukare bas, inte så extremt sawtoothig/hård/digital sådan - för det är just såna jag har (typ vanguard & albino). Så - jag har funderat på Korg Legacy, för att lösa det här (och för att få lite mer fejk-analoga ljud i allmänhet). Men egentligen vet jag inte vad jag grundar min idé på om att Legacyn skulle lösa basproblemet, kanske bara är en fix idé? Nån som har andra förslag Så - finns det andra idéer så mottages dom gärna. Ska alltså vara VSTs...

Peter

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 11:28

http://antti.smartelectronix.com/

testa taurus och a-synth... testa att lägga på voxengo LF max eller waves R-bass o maxxbass...

  • Medlem
  • 2006-03-08 11:28

Lägg en ren sinuston som spelar samma noter som basen, dista den lite lätt. Fin tjockbas av sådant. Eventuellt kan du lägga den en oktav under vanliga basen också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-08 11:40

Arturias Minimoog-plug gör jobbet!

Är man lat och rik så är Trilogy ett bra sätt att få fram feta basar i olika utföranden.

Ursprungligen av haraldpeter:

Jag behöver bättre bas i mina låtar. Då menar jag en djupare, varmare, mjukare bas, inte så extremt sawtoothig/hård/digital sådan

Okej. Byt ut sågtanden mot en sinusvåg då. Det behöver du ingen ny synt till.

Här hinner man knappt reloada sidan efter man har postat innan man har massor av svar.. tack!

Dock sitter jag på Mac och både Taurus & A-synth verkar vara för Pc bara. Ska kolla upp dom andra tipsen också senare idag...
Inga åsikter om Legacyn? Minimoogen kostar trots allt lika mkt och är ju "endast" mjukvara (jag kan inte hjälpa att vara sjukt sugen på legacyn mkt pga den roliga kontrollern som ingår...).

Sisältää: Nej det var mer ett sätt att illustrera hur jag tycker dom syntharna jag har låter, oavsett om man kör sågtand eller inte. Vanguard t ex låter väldigt ruff hur man än ställer in den i mitt tycke (vilket jag i många fall älskar, men inte alltid för just bas-ljud).

Legacy är grym på bas! den mjuka ms20´n är precis som originalet livsfarlig för baselementen.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-08 15:35

novation V-station är en bra bas-VST oxå...

1
Bevaka tråden