Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roland AX-7 Kopplande

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj... Jag är inte så hi tech med midi.. så skriv gärna inte nått för avancerat som svar.. Iallafall.. Jag funderar på att Köpa en Roland AX-7 "magsynth" .. Har länge haft ögonen på den och så .. läst många specifikationer och owner's manual.. Det finns bara ett problem med synthen.. Man kan inte koppla den till en vanlig förstärkare.. Det sättet jag är normal med är väl att man kopplar keyboardet med en tele kabel och sen till förstärkarens input.. Nu går detta inte med AX-7 för den har ingen plugin för en telekabel.. Det ända som är tillängligt är Midi In och Out.. Nu undrar jag .. Hur ska jag göra för att kunna koppla AX-7 till en vanlig förstärkare? Måste jag ha en ljudmodul eller kanske serie koppla på nått vis med en Midi Kabel ? jag vet inte.. Hoppas ni gör det .. / Mad Macke

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-08 19:28

Midi Ut > Midi in på något som låter (t ex en synth) > Högtalare mm

Hej!

AX 7 verkar bara vara en MIDI controller enligt Roland (http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=277) dvs, den har inga ljud, man kan bara kontollera andra ljudkällor via MIDI, och då måste du koppla den ljudkällan till en "förstärkare"

Mvh

1
Bevaka tråden