Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nord Lead 2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha ja det vart ingen Ion för mig... Det vart istället en NL2:a som jag hittade beggad för 5000 kr i mkt fint skick heeh serinummret: 00008
någon som har lite tips på kul grejjer man kan göra.. och om det finns nått bra att ladda över till den??? villken ör den senaste os versionen till den?? det ligger en 1.02 i den från 97 måste väl finnas någon senare??

Det är 1.06 som är det senaste OS´et. Om jag inte mins fel så måste man beställa detta från Clavia (eller musikaffären gör det). Det är inte bara att dran er en fil på nätet och köra in via midi. Jag har för mig att OS´et levereras på en chip och kostar lite pengar. Så var det på NL1 i alla fall. Så kolla om en uppgradering ger dig något extra annars kan man ju skita i det om din NL2 funkar som den ska enligt dig

kolla in www.clavia.se för mer info

Grattis till kul köp

Några inställningar som kan vara praktiska är vilka ljud som ska till vilken kanal (Out mode) och hur långt Pitchbenden ska ta ( "br" under System).

Annars är det bara att ratta på

1
Bevaka tråden