Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OOH! Vad är detta för synth!?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-09 15:35
  • Medlem
  • 2006-03-09 15:37
Ursprungligen av champ:

Ingen aning vad det är!

Men sjuukt snygg var den inte i mina ögon.

Nä, snygg var den inte! Ser ut som en Vaz Lada. Men alla har ju olika syn på vad snygg design innebär..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-09 15:57

Nintendos keyboard prototyp från mitten av 80-talet om jag är rätt underrättad.

w00t! Superläcker om den hade haft en/två 2A03 APU chipz och varit multitimbral, och med midi... *Slickar svett ifrån mustachen*

"I min faaaantasiiiiiii, rullar vi runt bland mjuuka kuddar...."

Så förutom att det är gjort av nintendo.. är det inte typ ett Casiokeyboard? Typ samma estetik på designen också.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-09 16:21

Har för mig jag läst nånstans att protypen hade ett Yamaha chip sig, typ YM-2151 eller liknande...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-03-09 22:43

Snyggast på länge ju!!

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-03-09 23:01

Hur häftigt som helst! :kaaaka!:

Stilren!

jag nös i min förkylning och råkade klicka bort bilden .. på den igen och fattar inte --

Wow, nåt i min hemkeyboardsamling jag totalt missat!

Å jag som hade blivit så glad för en Omnichord OM-84 eller en Korg SAS-20, nu ska man tvunget sukta efter en Nintendo också...suck.

Direktlänk till foto.

Sida om keyboardet.

[mister mäster vakt krev fram, högg hårt tag i det lösa tyget kring en in ålande arm montern och hojade bryst om att imman på tjocka glaset förhindrade andra besökande se in... med ett bistert leende lät den förtappade själen dra sig sin tillbaka - knappen rhumba var alla fall tilltryckt...]

fattar inte , den ser ju förjäklig ut och låter säker där efter··.?

Skulle inte förvåna mig om den bara är en controller till ett medföljande program som ligger i nintendohjärnan i konsollen. Tror ärligt inte dom hade råd att utveckla hemkeyboardchip i samband med utveckling av nintendochippen. Det kostar en del.

1
Bevaka tråden