Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Casio 1-årspresent?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om en månad fyller min dotter Klara ett år och hon ska naturligtvis ha en synt i present. Faderns utrustning är hon redan intresserad av men hon är lite för hårdhänt mot reglar och rattar för fars nerver
Kan någon tipsa mig om en billig rolig casio synt eller liknande med inbyggda högtalare?

  • Medlem
  • 2006-03-10 15:49

I detta läget räcker det väl med att köpa någon mindre keyboardmodell på toys "r" us.

Köp inte beg, det hade aldrig jag gjort till mitt barn.

Ursprungligen av Kloon:

Köp inte beg, det hade aldrig jag gjort till mitt barn.

Eeeh, varför inte? Då får man ju en ganska stor och slagtålig Yamakeyboard med rinketinktrummor som spelar tills det blir strömavbrott, för några hundraflappar. Tycker jag låter bra iaf.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-03-10 17:17

Håll dig till Casio om du inte har tillfälle att testa annars kan vara ren skräp om man har otur.

Kanske en Caisio SA-5?

I min lilla erfarenhet av mindre keyboards för barn, känns det som att yamaha är lite mer stryktåliga än casio. Kawai är rätt okej kvalitet, och låter ofta nästan lite för bra. Alla andra billighetsmärken, typ Bontempi, Medeli, osv känns som de har väldigt lite att komma med, både ljud- och kvalitetsmässigt. Ett instrument som är kul att använda är ett instrument som är kul att lära sig använda, och då är det ju extra kul om det känns bra, och att det låter som riktiga instrument.

Begagnat känns ju inte så fel, sålänge det är fräscha grejer. Många leksakskeyboards används väldigt lite. Delvis på grund av svikande intresse från barnen (som vi alla vet har tevespelsgenerationen ingen koncentrationsförmåga) och dels på grund av trötta föräldrar som plockat ur batterierna i smyg. Kan ju vara bra att plocka isär och se till så allt gammalt damm och leksaksglitter som kan skramla runt på insidan också, och torka rent allting.

Aja, min åsikt i alla fall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-10 18:15

Köp en Juno-106a så att hon får lite reglar att dra i. En DX-7a lär ju avskräcka henne när hon ska börja programmera egna ljud.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-03-10 20:06

Ska ju börjas i tid

  • Medlem
  • 2006-03-11 06:49

sattsa på en 2600 ist. Fliuckebarnes ska ju ha rejäla grejer hon kan växa med. En investering på lång sikt

Ursprungligen av 18db:

sattsa på en 2600 ist. Fliuckebarnes ska ju ha rejäla grejer hon kan växa med. En investering på lång sikt

Kan inte annat än instämma på den... 2600:an kan man även växa i som vuxen skall tilläggas... Lätt...

1
Bevaka tråden