Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blue monday video

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

BlueMonday video på your tube

lite underhållning innan em spatziren

  • Medlem
  • 2006-03-11 13:03

Han kan fan inte sjunga live!
New Order låter alltid skit live.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-11 16:15

Gudars, det där var hemskt, men de var underbara på Arvikafestivalen ifjol. Helt underbart att höra gamla Joy Division-låtar live.

Ett av musikhistoriens värsta ögonblick är när karljäveln gapar sönder Atmosphere live.

Gillar en hel del New Order på skiva, men live funkar dom bara inte. Inget jag sett iaf.

Kolla in New York Dolls, istället (på högersidan), smakfullt klädda som alltid... Speciellt Killer Kane.

  • Medlem
  • 2006-03-12 14:16
Ursprungligen av Peter H:

Ett av musikhistoriens värsta ögonblick är när karljäveln gapar sönder Atmosphere live.

Ah, perfekt formulerat - I know the feeling - det är min upplevelse av depeche mode live till ca 90%...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-12 00:13

uä. det är fet latency på hans sång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-12 12:19

Ja, det där lät minst sagt hemskt.. Varför garvar han i slutet för??

  • Medlem
  • 2006-03-12 14:19

Jag älskar bizzare love triangle, men brukar alltid rådna när jag hör en liveinspelning.

Nä, live är de verkligen inga höjdare Förbannat bra låtar med tillhörande videor har de dock knåpat ihop under åren, till exempel denna:
http://www.youtube.com/watch?v=_tFG0num44w&search=new%20order

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-03-12 14:54

Men perfect kiss får man inte se utan att va inloggad, hepp

Liite roligt var det väl ändå att se att allt har en början någonstans? De ser rätt osäkra ut där på scen men har gjort en ganska ok livesättning av låten (dock helt utan det tryck man skulle önska). Håller med om hans sång live dock.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-13 15:31

Det var väl inte så farligt dåligt framfört? I like. Inte så illa som tex covenants sång vid tillfällen (sorry mr simonsson). Eller And One (hu. Sema för X antal år sedan, geeeez). Bästa livsången jag hört är nog faktiskt Lisa Miskovsky i nån radiodirektsändning. Inte en ton fel, underbar röst.

1
Bevaka tråden